Jarocin Festiwal 2006 CZWARTEK 17 sierpnia
Zespo³y konkursowe:
Graæ bêd± w godzinach 12.00 - 17.00 w kolejno¶ci wylosowanej rano.
Na scenie festiwalowej wyst±pi±:
LOVE SERVICE - Gdañsk
„Love Service" to ¶wie¿a i energetyzuj±ca dawka muzyki ska-core w oryginalny sposób po³±czonej z innym gatunkami muzycznymi. Ten trójmiejski zespó³ uformowa³ siê pod koniec 2004 roku. Po kilku próbach w kompletnym sk³adzie zacz±³ graæ pierwsze koncerty i od razu zwróci³ uwagê publiczno¶ci ciekawym sk³adem, przemy¶lanymi aran¿acjami oraz pozytywn± energi± i zdrow± dawk± autoironii.
W styczniu 2005 „LS" nagra³o pierwsze demo w TNT Sounds Studio w Gdañsku, na którym znalaz³o siê 7 autorskich kompozycji i 3 covery amerykañskiej grupy ska-punkowej „Mighty Mighty Bosstones". Wkrótce potem zespó³ niespodziewanie stan±³ przed problemami, które sprawi³y, ¿e znikn±³ na d³ugo z amatorskiej sceny muzycznej. Czê¶æ osób, z ró¿nych powodów, opu¶ci³o szeregi „LS", na ich miejscu pojawili siê inni... Co jednak nie zabije to wzmocni - zespó³ z now± si³± i mocno poszerzonym materia³em w kwietniu 2006 zaatakowa³ ponownie Trójmiasto i nie zwalnia z tempa, maj±c w tej chwili za sob± wystêpy zarówno przed mniejsz± jak i wiêksz± publiczno¶ci±. Wiêcej informacji na http://www.loveservice.band.pl
Na festiwalu w Jarocinie Love Service wyst±pi w sk³adzie:
Pawe³ Biskupski - wokal
Krzysiek ¦wiêciñski - gitara, chórki
Marek Barañski - gitara basowa, chórki
Igor Maciszewski - perkusja, chórki
Radek Kornas - tr±bka, chórki
Micha³ Mocarski - saksofon tenorowy, chórki
Dawid Chmielewski - saksofon barytonowy, chórki
oraz
Micha³ Sasinowski - saksofon altowy, chórki
Bartek Sulkowski - puzon, chórki
Kontakt z zespo³em : tel. 0511892393; Ibizaop.pl
ZMAZA - Trzcianka
Zespó³ powsta³ na pocz±tku lat 90-tych pod nazw± „Zmaza Nocna". Po licznych perturbacjach
i zmianach personalnych sk³ad zespo³u wykrystalizowa³ siê i pozosta³ niezmieniony do dzi¶.
W pocz±tkowej fazie dzia³alno¶ci, zespó³ gra³ sporo koncertów o zasiêgu lokalnym, choæ zdarzy³o siê,
¿e startowa³ w tzw. Otwartych drzwiach FMR Jarocin 93. Krótko po tym nast±pi³o ograniczenie
dzia³alno¶ci zespo³u zwi±zane ze studiami, k³opotami lokalowymi i sprzêtowymi. Mimo tego grupa nie
zawiesi³a dzia³alno¶ci i w miarê mo¿liwo¶ci pojawia³a siê na nielicznych imprezach. W tym czasie ka¿dy
z muzyków zajmowa³ siê pobocznymi projektami muzycznymi, co mia³o wp³yw na dzisiejsze oblicze
Zmazy.
W 2002 roku zespó³ nagrywa w domowym studio swoje pierwsze demo Amademosz, którego utwory
s± wypadkow± poszukiwañ muzycznych cz³onków zespo³u. Stylistycznie muzyka opiera³a na wielu
gatunkach od punk rocka przez metal czy pastisz hip-hop'u w „G-Rap-A". Od tego czasu zespó³ coraz
wiêcej koncertuje m.in. z zespo³ami Moskwa, Habakuk, Cool Kids of Death, a przede wszystkim
Le Illjah. Z tym ostatnim zawi±zuje siê bli¿szy kontakt, czego wynikiem jest wspólna mini-trasa
po po³udniowej Polsce.
W grudniu 2004 roku grupa wchodzi do Studia Q Toma Homa i nagrywa pierwszy studyjny materia³,
na którym go¶cinnie pojawia siê Tomasz „Miód" Mioduszewski z Le Illjah obecnie Jamal. Rok 2005 to
kolejne koncerty m.in. Kozienalia, Jarocin PRL Festiwal, CK Alternatiff w Kielcach, którego Zmaza
zostaje laureatem. Na jesieñ grupa podpisuje kontrakt p³ytowy z wroc³awsk± wytwórni± Rockers Publishing, na wydanie debiutu p³ytowego „Owszem". W tym samym czasie zespó³ wspomaga Farben Lehre na trasie promocyjnej Farbeheit. Dziêki trasie dostaje zaproszenie na Punky Reggae live u boku Farben Lehre, Akurat, Zabili Mi ¯ó³wia, oraz na Kultowe Juwenalia w Krakowie. O p³ycie „Owszem" napisano:
Propozycja jest konkretna, ale
skierowana do wytrawniejszych smakoszy. Prostego punk rocka tu nie
ma za to sporo schizolskiego
by nie powiedzieæ wariackiego podej¶cia do hard core'a,
jazz core'a,
grunga, ba nawet reggae czy ragga .. Jest to podej¶cie lekko ¿artobliwe, a czasami wrêcz pastiszowe.
Zmaza kojarzyæ siê mo¿e z takimi grupami jak Prz±¶niczki, 100 Tvarzy Grzybiarzy czy nawet Starzy
Singers, aczkolwiek ironia Zmazy jest bardziej
czytelna i ja¶niej ukierunkowana. I to jest w³a¶nie
akurat punkowe podej¶cie, czemu wokal tylko pomaga.
Piosenki s± chwytliwe i nie sprawiaj± wra¿enia
mêczenia dla samego mêczenia. Kilka zgrabnych cytatów w odpowiednich miejscach np. w
"Idolu" z Nirvany. "Sam na sam" to chyba 100% cover, a fina³owy "Bond" to wariacja na
temat znanej serii filmów. Dowcipnie, ale nie g³upkowato, a instrumentalnie prawie profeska." Z Pasa¿er Nr20
Recenzjê p³yty znajdziecie te¿ w czerwcowym TERAZ ROCK '2006 napisan± przez Micha³a Misztala
Sk³ad zespo³u:
Piotr „M³ody" Gmur - git. voc. Sylwester „Szadok" Szade - bas Marcin „Sopel" Sobkowski - perkusja.
Wiêcej o zespole na stronie http://www.zmaza.com Kontakt z zespo³em: zmazazmaza.pl
THE DOLLS - Kraków
Zespó³ powsta³ 5 lat temu w Krakowie, jego sk³ad siê zmienia³ ale ostatecznie uformowa³ siê
w styczniu 2006.
Gramy muzykê rockowa czêsto wpadaj±ca w hard rock. Wcze¶niej grywa³y¶my g³ównie w krakowskich
klubach, ale ostatnio grywamy w ca³ej Ma³opolsce. Nasze ostatnie sukcesy to: - Nagroda Publiczno¶ci
na festiwalu zespo³ów rockowych Rock'n'roll Music Festival -II miejsce na festiwalu zespo³ów
rockowych w Brzesku - fina³ Rockautostrady 3 wrze¶nia 2006 Najbli¿sze plany na przysz³o¶æ to
wydanie w³asnej p³yty co nast±pi po wakacjach.
Sk³ad zespo³u:
Joanna Zab³ocka Skórek -vocal, Urszula Stosio - gitara, Justyna M±drzak - klawisz, Katarzyna Hudzik
- bas, ¯aneta Seweryn - perkusja
Kontakt z zespo³em: tel. 605569746; thedollsinteria.pl; www.thedolls.pl
ACEDIA - S³upca
"Acedia" - zespó³ gra od listopada 2005 r., miejscowo¶æ z któr± mo¿na skojarzyæ Acediê to S³upca.
Muzyka jak± gramy to alternatywa o ciê¿szych i punkowych zabarwieniach.
Grupa oprócz nagranego dema ma za sob± kilka udanych koncertów o lokalnym zasiêgu.
Sk³ad zespo³u: Piotr Marciniak - gitara Mariusz Wróblewski - perkusja Rafa³ Kwiatkowski - vocal Hubert Sta¶kiewicz - bas
Kontakt z zespo³em: tel. 504439732; acedialtlen.pl NAIV - Warszawa
NAIV to zespó³ przyjació³ z Warszawy dzia³aj±cy dotychczas w sto³ecznym undergroundzie. Od wielu
lat ³±cz± wspóln± przyja¼ñ z muzykowaniem, szczero¶ci±, zaanga¿owaniem i czerpaniem rado¶ci
z tworzenia muzyki. Ich twórczo¶æ kr±¿y blisko orbity punkrocka, ale liryka zdecydowanie od niej
odbiega. NAIV nie chce siê buntowaæ. Woli raczej dawaæ nadziejê i choæ to niemodne, chce ¶piewaæ
o Bogu i mi³o¶ci, ale zdecydowanie wykluczaj±c siê z krêgu „rocka katolickiego" i zespo³ów
ewangelizacyjnych.
NAIV jako jeden z kilkuset zespo³ów bra³ udzia³ w konkursie „Bislista" organizowanym przez BIS
Polskie Radio. Nagrod± by³o wydanie debiutanckiej p³yty zespo³u, który zebra³ najwiêksz± ilo¶æ
sms-ów wysy³anych przez s³uchaczy. W czerwcu 2005 r. pierwszym laureatem zosta³ NAIV, a jego
p³yta w³a¶nie ukaza³a siê na rynku.
P³yta zatytu³owana po prostu „NAIV" zawiera 13 utworów bli¿szych zwyk³ym, bezpretensjonalnym
piosenkom ni¿ zaanga¿owanym protestsongom. Muzycznie mamy tu i gitarowy brud, i punkow±
energiê (Warszawa p³onie), i delikatne d¼wiêki rodem z karaibskiej pla¿y (Na bielutkim piasku). P³yta
zrealizowana przez Filipa Ró¿añskiego (na co dzieñ muzyka Lao Che i producenta p³yty „Powstanie
Warszawskie") nagrywana na analogowym sprzêcie doskonale oddaje zadziorno¶æ i surowo¶æ muzyki
zespo³u. Charakteru muzyce dodaj± autorskie teksty i zapadaj±cy w pamiêæ wokal Wojtka Gniewosza.
Sk³ad zespo³u:
Wojciech Gniewosz - wokal, gitara
Piotr Giera - gitara, wokal
Karol Strzemieczny - bas, wokal
Szymon Pulcyn - perkusja
Kontakt z zespo³em: tel.0601050848; haresnaiv.art.pl
DZIURAWEJ PÓ£ CZEKOLADY - Warszawa
Zespó³ zosta³ za³o¿ony na prze³omie lat 2004/2005 przez Piotra Wojewodê i Krzysztofa Pronobisa. Do
zespo³u do³±czy³ nastêpnie Grzegorz Chlebowski (perkusja) i Aneta Fryze (bas). W wyniku pewnych
nieporozumieñ po oko³o pó³ roku z zespo³u odchodzi Chlebowski i na jego miejsce wchodzi Krzysztof
Cieñ. Na nieca³y miesi±c przed festiwalem w Jarocinie zespó³ opuszcza Aneta Fryze i na jej miejsce
przychodzi Marcin Harasim.
Zespó³ gra szeroko pojêt± muzykê alternatywn± w której mo¿na zauwa¿yæ znaczne wp³ywy muzyki
punk, ska i reggeae. Mamy na koncie koncerty w warszawskim klubie Remont razem z zespo³em
"CHE!" oraz w LO. im. Jana III Sobieskiego w Warszawie obok zespo³u "Farben Lehre".
Obecny sk³ad:
Piotr Wojewoda : gitara / ¶piew /teksty
Krzysztof Pronobis : gitara / ¶piew
Krzystof Cieñ : perkusja
Marcin Harasim : gitara basowa
Kontakt z zespo³em : tel. 888896957; wowik666gmail.com
WIEPRZE - My¶lenice
Zespó³ "Wieprze" powsta³ w 2005 roku.. Zagrali¶my przesz³o 20 koncertów na terenie My¶lenic (miasta sk±d pochodzimy) oraz Krakowa. Naszym celem jest koncertowanie i spotykanie na swojej drodze jak najwiêkszej ilo¶ci ludzi. Poprzez nasz± muzykê staramy siê wyraziæ przede wszystkim siebie, to co czujemy, my¶limy, to co nas boli i drêczy.
Sk³ad zespo³u:
Dawid Golonko - bas
Marek Górka - gitara
Konrad Owczarkiewicz - perkusja
Szymon Zaj±c - g³os
Kontakt z zespo³em: tel. 513922567; szymonzajacpoczta.fm
DATURA - Gniew
DATURA, choæ sw± dzia³alno¶æ rozpoczê³a w Gniewie (rodzinne miasto muzyków po³o¿one w województwie pomorskim) w 1996 roku, do obecnego - piêcioosobowego (wokal, dwie gitary, bas, perkusja) - sk³adu dojrza³a dopiero w 2004 roku. Wypracowane przez lata brzmienie zespo³u wyrasta z po³±czenia niekonwencjonalnych tekstów z wieloma nurtami muzycznymi, pocz±wszy od punck-rocka przez hardcore, koñcz±c na pograniczu „psychodeli".
Sk³ad zespo³u: Dariusz Grosa - wokal Karol Saniecki - gitara Rafa³ Cie¶lewicz-gitara Karol Niemiec-bas Tomasz Sedlewski-perkusja
Kontakt z zespo³em: tel. 508123078; dgrocko2.pl; www.datura.pl
KONTR KULTURA - Kraków
Zespó³ powsta³ w po³owie kwietnia 2004 roku, kiedy to dwóch "bezrobotnych muzyków" rozwi±zanego 2 lata wcze¶niej zespo³u Ewrybady Zgon - Bartek "Zwierzu" Regucki i Marcin "Marian" Jamka, postanowi³o kontynuowaæ dzia³alno¶æ artystyczno - heppeningowo - towarzysk±. W sk³ad nowo powsta³ego zespo³u weszli tak¿e Jan Nowak oraz Micha³ "Grizzli" Rozwadowski. Po miesi±cu wspólnych prób, które odbywa³y siê w domu Micha³a (odbywaj± siê tam nadal), zespó³ zaliczy³ swój debiut na scenie Myslenickiego Domu Kultury podczas Powiatowego Przegl±du Zespo³ów Muzycznych. Ku zaskoczeniu wielu osób w tym cz³onków KONTR-KULTURY ( pod tak± nazwa wyst±pili), zespó³ otrzyma³ wyró¿nienie jury.
Kolejne miesi±ce przynios³y zmiany w repertuarze i sk³adzie zespo³u. Po zagraniu dwóch koncertów, z przyczyn niezale¿nych od nikogo zespó³ opuszcza "Marian". Na jego miejsce w zastêpstwo przyjêty zostaje Robert Rozwadowski (brat Micha³a).Nie by³ to koniec roszad personalnych. Jako, ¿e Robert rozpocz±³ studia zaoczne, nie móg³ byæ zbyt dyspozycyjnym cz³onkiem zespo³u (próby i koncerty zazwyczaj odbywaj± siê w weekendy). Kolejnym "zapasowym" basist± zostaje Krzysiek "Jarzyna" ¦wiat³oñ. Mnogo¶æ obowi±zków wzglêdem pozosta³ych zespo³ów, w których gra, oraz zbli¿aj±ca siê matura pozwalaj± mu zagraæ tylko kilka, ale za to bardzo udanych koncertów. Po koncercie w Pszczynie, który odby³ siê 26 grudnia 2004, w wyniku rozmów na szczycie, kolejnym basist± zespo³u zostaje Marcin "Oles" Olszewski.
Reasumuj±c, obecnie KONTR KULTURÊ tworz±:
Bartek "Zwierzu" Regucki - gitara,voc.
Jan Nowak - gitara,
Marcin "Oles" Olszewski - bas, voc
Micha³ "Grizzli" Rozwadowski - perkusja.
Je¿eli chodzi o zagadnienia geograficzne dotycz±ce kapeli to mo¿na powiedzieæ, ¿e jej cz³onkowie s± ogólnie rzecz ujmuj±c przedstawicielami Polski Po³udniowej(nale¿y tu wymieniæ takie miejsca na mapie jak Kraków, Gocza³kowice Zdrój oraz Dobczyce).Styl muzyczny KONTR KULTURY to punk rock, w którym s³ychaæ wp³ywy twórczo¶ci takich wykonawców jak Dezerter, Fasolki, Siekiera, Ksu, Jimi Hendrix, Sex Pistols, Antonio Vivaldi, TZN XENNA, Armia, Zielone ¯abki i wielu innych. Zespó³ regularnie koncertuje, graj±c na scenach wiêkszych i mniejszych.
RADIO BAGDAD - Gdañsk
Radio Bagdad to po³±czenie energii, wokalnych melodii i kontestacji. Wypracowana dewiza -
oszczêdno¶æ formy i maksimum ekspresji, najlepiej uwydatnia siê na koncertach. Zespó³ stylistycznie
oscyluje na granicy rocka i punka. Trio powsta³o wiosn± 2004 roku. Ma na swoim koncie trzy demówki, oraz ponad piêædziesi±t koncertów.
Sk³ad zespo³u: Sielak - g³os, gitara Dzik - bas, g³os Majones - perkusja,
Kontakt z zespo³em: tel. 508 558 292; radiobagdadwp.pl
18.00 AKURAT (www.akurat.pl)
Sk³ad:
Tomasz K³aptocz - g³os, tr±bka
Piotr Wróbel - gitara, chórek
Wojciech YELLOW ¯ó³ty - gitara, chórek
Ireneusz Wojnar - gitara basowa
Przemys³aw Zwias - saksofon, flet
£ukasz Gocal - perkusja
Dyskografia:
Fantasmagorie - najnowszy album grupy, dostêpny od 31 maja tego roku. Na p³ycie znalaz³o siê 13
utworów, a pierwszym singlem i teledyskiem zosta³ tytu³owy utwór "Fantasmagorie". Wydawc± jest
Metalmind Productions
Prowincja - na p³ycie znajduje siê 13 utworów, w tym wydane na singlach „Do prostego cz³owieka",
"Wiej-ska" i "Kapita³". Oficjalna data premiery p³yty to 1 pa¼dziernika 2003r. Wydawc± jest Agencja
Koncertowo-Wydawnicza „Akurat".
Pomarañcza - ta pierwsza p³yta i kaseta zespo³u AKURAT ukaza³a siê 29 stycznia 2001. Na p³ycie
znajduje siê 16 utworów - ³±cznie 61 minut muzyki. Utwory znane z singli i teledysków to: „Lubiê
Mówiæ z Tob±", "Droga D³uga Jest" i "Hahahaczyk". Wydawca - Scena FM, dystrybutor - Universal
Music Polska.
Grupa AKURAT powsta³a w Bielsku-Bia³ej, w listopadzie 1994 roku. Za³o¿yli j± uczniowie i studenci o ró¿nych planach zawodowych - graficy, filmowiec, aktor i dwaj muzycy „po szkole". Od tamtego czasu ich sk³ad nieco siê zmieni³, Akurat tworzy³o parê osób, których ju¿ nie ma w zespole: Yoyo, Marcin Stroñski, Darek Wilk, Mróva, Jarek Band¿ul i Piotrek Fuchs.
Ich zawodowa kariera rozpoczê³a od kilku amatorskich przegl±dów, na których zdobywali nagrody (Bielsko, Andrychów). Nieco pó¼niej trafili na Przystanek Woodstock w ¯arach, gdzie grali trzykrotnie (1998, 1999, 2001). Potem zaliczyli kilka innych festiwali - m.in. Hunter Fest, Przystanek Olecko, FAMA, Rega³owisko czy czeskie Mish & Mash Party i Skateboard Fest - i zagrali dziesi±tki koncertów. W 2001 roku nagrali pierwszy album „Pomarañcza", który zawiera m.in. ich pó¼niejsze przeboje: „Hahaczyk", „Espania", „Droga d³uga jest" i „Lubiê mówiæ z Tob±". Kolejn± p³ytê pt. „Prowincja" wydali w³asnym sumptem i mimo „pantoflowej promocji" rozesz³a siê ona w ilo¶ci 5000 egzemplarzy. Dwie pochodz±ce z niej piosenki - „Wiej-ska" i „Do prostego cz³owieka" - go¶ci³y na listach przebojów wielu rozg³o¶ni radiowych.
Dzi¶ AKURAT to ju¿ w pe³ni profesjonalna grupa, która nic nie straci³a ze swej m³odzieñczej witalno¶ci. Zespó³ gra ostrzej ni¿ na pocz±tku, zdecydowanie rockowo, jednak nadal siêga po figury rytmiczne rodem ze ska i reggae. Charyzmatyczny wokalista, ¶wietnie brzmi±ce dêciaki, rasowi gitarzy¶ci i sprawna sekcja rytmiczna stanowi± dzisiaj o sile zespo³u. Organizacja koncertów i management: Marcin Jacobson, tel. 0 600 379 612, marcinjacobsony.pl Kontakt z zespo³em: akuratakurat.pl
19.15 INDIOS BRAVOS (www.indiosbravos.com)
Sk³ad:
Piotr Gutkowski - ¶piew Piotr Banach - gitary Krzysztof Sak - gitara Ryszard £abul - gitara basowa
Przemek Filipkowski - klawisze
Tomek Kubik - perkusja
Pawe³ Gawroñski - mened¿er zespo³u oraz klawisze i chórki
Dyskografia:
Mental Revolution (reedycja) - dwup³ytowy album rozszerzony o nowe utwory, nagrania
koncertowe i videoclipy.
Mental Revolution - wydana w 2004 roku. Znalaz³y siê na niej takie utwory jak Run run run,
Zabiorê ciê, Pom Pom i tytu³owy Mental Revolution.
Part One - pierwsza p³yta formacji Indios Bravos wydana w 1999 roku przy pomocy Kuby
Wojewódzkiego i jego „Pa³ac Kultury Records".
Trudno powiedzieæ kiedy tak naprawdê zaczê³a siê historia grupy Indios Bravos. Czy za jej pocz±tek mo¿na uznaæ moment gdy Banach po raz pierwszy zobaczy³, a co wa¿niejsze us³ysza³ Gutka? By³o to w katowickim Spodku na jakiej¶ bran¿owej imprezie w roku bodaj¿e 1996. Banach gra³ wtedy w zespole Hey, a Gutek wspomaga³ swoim g³osem grupê Overmind.
Czy to jednak mog³oby byæ uznane za pocz±tek, skoro wtedy nie zamienili ze sob± ani s³owa? Zrobili to co prawda nied³ugo potem, ale by³o to zbyt formalne spotkanie w jednej z warszawskich pizzerii aby traktowaæ je w formie wstêpu do artystycznej wspó³pracy. Wiêc mo¿e pocz±tkiem Indios Bravos by³y pierwsze ich spotkania na gruncie muzyki? Te¿ chyba nie, bo te mia³y charakter poszukiwawczo badawczy i polega³y g³ównie na wspólnym s³uchaniu muzyki, choæ oczywi¶cie zawiera³y równie¿ nie¶mia³e próby tworzenia. Tyle tylko ¿e by³o to tak odleg³e od tego co zrobili razem potem, ¿e z pewno¶ci± nie mo¿e byæ to uznane za pocz±tek Indios Bravos. Tym w³a¶ciwym pocz±tkiem jest chyba powstanie piosenki "Drogi" która dwa lata pó¼niej pojawi³a siê na p³ycie "Part One". Dla Gutka by³a to pierwsza nagrana p³yta, za¶ dla Banacha trochê dziesi±ta, a trochê paradoksalnie pierwsza. Po raz pierwszy bowiem nagrywa³ p³ytê w taki sposób. Wygl±da³o to tak, ¿e co jaki¶ czas przyje¿d¿a³ do Warszawy Gutek i w ma³ym mokotowskim mieszkanku ¶piewa³ trzymaj±c w rêku wymontowan± z kolumny g³o¶nikowej siatkow± os³onê, co by nie dmuchaæ w mikrofon. Mikrofon jak siê w niego dmucha wydaje z siebie nieprzyjemne stuki, a Gutek chcia³ ¶piewaæ a nie postukiwaæ. ¯eby by³o jeszcze dziwniej, bardzo czêsto w tym samym pokoju Dziunka ogl±da³a telewizjê, a po dywanie hasa³ Królik. Sam proces tworzenia muzyki te¿ by³ dla Banacha czym¶ zupe³nie nowym, po raz pierwszy bowiem nagrywa³ wszystkie instrumenty i to nie tylko jako muzyk ale równie¿ jako realizator d¼wiêku. Pojawi³ siê te¿ plan stworzenia w³asnej wytwórni fonograficznej, tyle tylko ¿e wymaga³o to wiêkszego zaanga¿owania, a ca³e zaanga¿owanie zu¿y³o siê na etapie powstawania p³yty. Z pomoc± przyszed³ Kuba Wojewódzki który specjalnie w celu wydania tego materia³u powo³a³ do ¿ycia niezale¿n± wytwórnie o nazwie "Pa³ac Kultury". P³yta "Part One" ukaza³a siê w maju 1999 i choæ nie trafi³a do tak zwanej szerokiej dystrybucji, jej nak³ad uleg³ ca³kowitemu wyczerpaniu. Wyczerpany okaza³ siê równie¿ Banach, ale nie nagrywaniem tej p³yty tylko tak ogólnie po ca³o¶ci. Zrobi³ wiêc sobie przerwê w dzia³alno¶ci muzycznej i nastêpne trzy lata spêdzi³ podró¿uj±c po ¶wiecie u boku Dziunki. Gutek w tym czasie rozpocz±³ wspó³pracê ze ¶rodowiskiem hip hopowym i powo³a³ do ¿ycia w³asny muzyczny projekt Mustafarai. W roku 2002 zapad³a decyzja o nagraniu drugiej p³yty Indios Bravos. Do pierwszego spotkania po latach dosz³o tym razem w bardziej sprzyjaj±cych tworzeniu okoliczno¶ciach. Gdzie¶ tak w po³owie drogi pomiêdzy Szczecinem a Koszalinem na strychu stoj±cego pod lasem domu powsta³a pierwsza piosenka - "Mental Revolution". A potem jeszcze "Sign" i "The Sun", choæ pomys³ na te dwie narodzi³ siê du¿o wcze¶niej podczas pobytu Banacha w Grecji. To w ogóle bardzo kosmopolityczna p³yta. Dwóch Polaków pod hiszpañsko brzmi±c± nazw± nagrywa piosenki rodem z Jamajki, których pierwsze szkice powstawa³y we Francji, Grecji i Japonii. Nawet je¶li chodzi o terytorium polski trudno jest przypisaæ Indios Bravos jakiemu¶ konkretnemu miejscu. No bo tak, Gutek urodzi³ siê i mieszka w Katowicach, Banach za¶ choæ aktualnie mieszka w Warszawie to bez w±tpienia szczecinianin. Ze Szczecina pochodz± te¿ muzycy, którzy tworz± koncertowy sk³ad Indios Bravos. Bo Indios Bravos od pa¼dziernika 2002 to ju¿ nie tylko studyjny projekt, ale regularna, koncertowa kapela. Kontakt: Pawe³ Gawroñski -tel.: 509 129 777, menagoindiosbravos.com
20.30 FARBEN LEHRE (www.farbenlehre.plocman.pl)
Sk³ad:
Wojciech Wojda - ¶piew, teksty
Konrad Wojda - gitara, ¶piew
Filip Grodzicki - gitara basowa, ¶piew
Adam Miko³ajewski - perkusja
Dyskografia:
Farbenheit - p³yta pojawi³a siê we wrze¶niu 2005 roku, Tytu³ stanowi grê s³ów, nawi±zuj±c± do
g³o¶nego filmu dokumentalnego Michael'a Moore'a Fahrenheit 9/11, jak równie¿ do samej nazwy
zespo³u. Na niej m.in. Punky reggae live, Diabe³ i Terrorystan.
Pozytywka - maj 2003. Energetyczne, dynamiczne akcenty punk-rockowe, wzbogacone o pozytywne
wibracje reggae.
Wiecznie m³odzi - pa¼dziernik 2001 - swobodny wybór 15-stu kompozycji, stanowi±cych trwa³y ¶lad
15-letniej dzia³alno¶ci. Obok "klasyków", takich jak "Egoi¶ci", "Helikoptery", "Handel" czy "Nierealne
ogniska" pojawiaj± siê stare, nieco zapomniane utwory: "Bez ¶wiat³a", "Ulice milcz±" czy 'Twoje oczy".
Atomowe zabawki - maj 2001 - Na kr±¿ku znajduje siê 14 premierowych kompozycji oraz obfity
bonus, który stanowi± trzy utwory z debiutanckiej „Bez pokory" oraz frywolna przeróbka "Po¿aru w
Kwa¶niewicach" z repertuaru Niebiesko-Czarnych.
Gara¿ówka - grudzieñ 1996 - kaseta wydana przez niezale¿n± firmê PSY WOJNY RECORDS zawiera
archiwalne, wcze¶niej niepublikowane nagrania z pocz±tków dzia³alno¶ci, z lat 1986- 1990.
Zdrada - czerwiec 1996 - Wersja CD i kasetowa. Zawiera m.in. utwory "Muzyka i zdrada",
"Niepokój", "Marszarbeit" i "£owcy" .
Insekty - marzec 1995 - trzecia studyjna p³yta zawiera 13 ró¿norodnych kawa³ków, m.in. „To
schizofrenia" i „Stoj±c obok siebie".
Samo ¿ycie - lipiec 1994 - kaseta z zapisem koncertu w P³ocku,
My maszyny - kwiecieñ 1993 - znalaz³o siê tu kilka znacz±cych dla ca³ej historii zespo³u utworów,
takich jak nastrojowe "Nierealne ogniska", punkowe songi "Handel" i "Mam w ...", przebojowa "Akcja
segregacja".
Bez pokory - pa¼dziernik 1991 - debiutancki album po ponad piêciu latach grania w gara¿ach, a nim
utwory (m.in.): "Bez ¶wiat³a", "Oto Emigranci", "Czekanie na znak" i "Egoi¶ci".
Zespó³ Farben Lehre zadebiutowa³ 13 pa¼dziernika 1986 roku, w LO. im. W³. Jagie³³y, gdzie zagrali
dla dwustu osób. Potem grali tu i tam, je¿d¿±c po ca³ej Polsce i nie tylko, a w 1990 zostali jednym z
laureatów Jarocina.
Muzyka p³ockiej formacji Farben Lehre jest energiczna, melodyjna, pe³na rado¶ci grania i wolna od
kompleksów. Ostre, aczkolwiek przystêpne d¼wiêki oraz gar¶æ szczerych s³ów stanowi± próbê
duchowego porozumienia siê z drugim cz³owiekiem. Muzycy nie ukrywaj± swoich fascynacji
twórczo¶ci±: Sex Pistols, Ramones, Clash, Pogues, Dead Kennedys, Bad Religion, Rancid, Greenday,
Ska-P, Ukrainians, U2, Clawfinger, pamiêtaj±c o Nirvanie, R.E.M., New Model Army czy Rolling Stones.
Wa¿niejsze utwory Farben Lehre to: "Helikoptery", "Egoi¶ci", "Nierealne ogniska", "Handel", "Nowy
dzieñ", "Rozko³ysanka", "Wiecznie m³odzi", "Matura 2001", "Pozytywka" czy "Judasz".
Kontakt: Wojtek: 604 866 913, Filip: 602 301 006; flehrepoczta.onet.pl; fiehretlen.pl
21.45 HURT (www.hurt.art.pl)
Dyskografia:
Czat - najnowsza p³yta z promowanym utworem „Za³oga G"
Babilon. Serki dietetyczne - reedycja dwóch pierwszych albumów na CD.
Dok³adny czas - 2000 - pierwsza p³yta z „¿yw±" perkusj±, (HURT gra³ do tej pory z automatem
perkusyjnym), w mediach pojawia³a siê piosenka "Stare numery" tak¿e poparta teledyskiem.
Musisz to kupiæ - 1999 - najwiêksz± popularno¶æ zdoby³a singlowa piosenka "Na skos", go¶cinnie na
p³ycie zagra³ Mateusz Pospieszalski
Serki dietetyczne - 1997 - nagrania koncertowe, utwór tytu³owy znalaz³ siê na ¶cie¿ce d¼wiêkowej
do filmu w re¿yserii Rados³awa Piwowarskiego "Autoportret z kochank±"
Babilon - 1994 - debiut kasetowy.
Hurt ma na swoim koncie niezliczon± ilo¶æ koncertów zarówno w ma³ych klubach jak i wielkie plenerowe koncerty. Do tej pory ukaza³y siê trzy single promuj±ce najnowsz± p³ytê „Czat": „Mary czary", „Za³oga G" i „Pogoda dla Ciebie". „Za³oga G" okaza³ siê byæ sporym ogólnopolskim przebojem, ju¿ po 3 tygodniach obecno¶ci na „Li¶cie Trójki" piosenka znalaz³a na pierwszym miejscu. Jesieni± 2005 w ramach „Za³oga G" tour zespó³ zagra³ kilkadziesi±t koncertów. Obecnie Hurt nadal intensywnie promuje swój ostatni album „Czat". W marcu 2006 Hurt wraz z zaprzyja¼nionym zespo³em Happysad zagra³ 20-koncertow± trasê „Trasa2006".
Zespó³ odwo³uje siê zarówno do gitarowej tradycji, jak i tego co w muzyce najnowsze, naj¶wie¿sze i najbardziej o¿ywcze, zarówno w warstwie muzycznej jak i produkcyjnej. Oprócz wspomnianego "Mary czary" na szczególn± uwagê zas³uguj± zw³aszcza "Za³oga G", "Czat", "Sam, sama, sami" oraz "Link". Muzycy wspieraj±cy Hurt podczas sesji nagraniowej to miedzy innymi Andrzej "Gienia " Markowski (Zaleff, ,Apteka, FlapJack) Wojtek Kare³ (Ocean, Fruhstick) i DJ Patrycia znana miedzy innymi z zespo³u "Husky". Z zespo³em wspó³pracowali te¿ w ró¿nych okresach miêdzy innymi muzycy Skalpela oraz Magiera (znany miêdzy innymi z Kodexu), który tym razem jest autorem remixu na singlu. Liderem zespo³u jest Maciej Kurowicki - który ju¿ w 1997 roku zosta³ laureatem presti¿owej nagrody "Wielka Wroc³awska", przyznawanej przez Wieczór Wroc³awia.
W grudniu 2004 na zaproszenie zespo³u Pid¿ama Porno Maciek Kurowicki bierze udzia³ w 3 urodzinowych koncertach tego zespo³u (pozostali go¶cie to: Muniek Staszczyk, Kazik Staszewski, Jarek Janiszewski). Kontakt: maciekhurt.art.pl; koncerty: misiuhurt.art.pl tel.: 0 601 47 00 10
23.00 LECH JANERKA (www.janerka.art.pl)
Dyskografia:
Plagiaty - 2005
Fiu fiu... - 2002
Dobranoc - 1997
Bruhaha - 1994
Bez pr±du -1993
Ur - 1991
Piosenki -1989
Historia podwodna -1986
Klaus Mitffoch -1985
Lech Janerka w polskiej muzyce rockowej pojawi³ siê pod koniec lat siedemdziesi±tych. Wraz z ¿on±
- Bo¿en± Janerk± - wystêpowa³ wtedy na festiwalach piosenki studenckiej. W 1979 roku za³o¿y³ zespó³
Klaus Mitffoch, który (w sk³adzie z Janerk±) nagra³ tylko jedn± p³ytê {Klaus Mitffoch), przez wielu
uznan± za jedn± z najistotniejszych w historii polskiej muzyki rozrywkowej. Ekspresj± album
dorównywa³ ekspresji zespo³ów punk rockowych, charakteryzowa³ siê jednak znacznie bardziej
rozbudowan± warstw± melodyjn± i harmoniczn±. Teksty odnosi³y siê do rzeczywisto¶ci PRL lat
osiemdziesi±tych, wiele z nich stanowi³a zawoalowana krytyka panuj±cego re¿imu, a tak¿e wezwanie
do walki (np. Powinno¶æ kurdupelka, K³us Mitroch). Album zwyciê¿y³ w ankiecie Magazynu
Muzycznego w¶ród dziennikarzy na album trzydziestolecia i w¶ród czytelników Tylko Rocka na album
lat 80.
W 1986 roku po rozpadzie zespo³u Janerka wydaje Historiê podwodn± - p³ytê, sygnowan± ju¿ swoim
imieniem i nazwiskiem. P³yta - o znacznie spokojniejszym (muzycznie i lirycznie) charakterze oceniona
zosta³a zarówno przez krytyków jak i s³uchaczy bardzo wysoko. Niemal wszystkie zawarte na niej
utwory znalaz³y siê na krajowych listach przebojów (np. Konstytucje, Niewole, Ta zabawa nie jest dla
dziewczynek).
W nastêpnych latach Janerka wyda³ kolejne albumy. Nie przynios³y one ju¿ tak spektakularnych
sukcesów, niemniej ugruntowa³y jego pozycjê na polskim rynku muzycznym, jako twórcy
niezale¿nego, oryginalnego - pozostaj±cego niejako na uboczu sceny rockowej. W 2005 roku muzyk
wydaje p³ytê Plagiaty, nagran± w zmienionym sk³adzie: z gitarzyst± Damianem Pielk±, który zast±pi³
zmar³ego 5 lutego 2004 roku Wojtka Seweryna i Micha³em Mioduszewskim na perkusji. P³yta zawiera
kompozycje, które Janerka gra³ w czasach m³odzieñczych, natomiast teksty zosta³y napisane
wspó³cze¶nie. Kr±¿ek cieszy siê sporym uznaniem zarówno publiczno¶ci, jak i krytyków. W tym samym
roku Janerka otrzymuje za niego nagrodê Superjedynki, w kategorii "p³yta alternatywna". Piosenka
Rower dociera do czo³owych miejsc polskich list przebojów, a teledysk do niej zdobywa grand prix na
festiwalu polskich wideoklipów Yach Film. Lech Janerka jest tak¿e autorem muzyki do trzech filmów:
Chce mi siê wyæ Jacka Skalskiego, Obcy musi fruwaæ Wies³awa Saniewskiego i Czy¿ nie dobija siê
konia? Macieja ¯urawskiego. Wyst±pi³ równie¿ w filmie Przemys³awa Wojcieszka G³o¶niej od bomb
jako ksi±dz Wojciech.
00.15 Voo Voo (www.voovoo.pl)
Sk³ad:
Wojciech Waglewski - instrumenty szarpane, ¶piew
Mateusz Pospieszalski - instrumenty dmuchane, ¶piew
Karim Martusewicz - du¿e instrumenty szarpane
Piotr ¯y¿elewicz - instrumenty uderzane
Dyskografia:
Voo Voo - 1986, Koncert - 1987, Sno-Powi±za³ka - 1987, Ma³e Wu Wu - 1988, Z ¦rody Na
Czwartek - 1989, Letnia Zadyma W ¦rodku Zimy - 1989, Seszele (Muzyka Filmowa) - 1990,
Waglewski Gra-¯onie - 1991, Zespó³ Gitar Elektrycznych - 1991, Zaæmienie Pi±tego S³oñca
-
1992,
Mimozalka (Muzyka Teatralna) - 1992, £obi - Jabi - 1993, Kolêdy Pospieszalskich -
1993, Koncert W £odzi - 1994, Zap³acono - 1994, Rapatapa-To-Ja
- 1995, Matlka (Muzyka
Filmowa) Mateusz Pospieszalski
- 1995, Flota
Zjednoczonych Si³ (Najlepsi ¦piewaj± Voo
Voo) - 1997, Muzyka Od ¦rodka (Muzyka Filmowa) - 1998, Voo Voo
Oovoov - 1998,
Kalejdoskop (Muzyka
Teatralna) - 1999, Voo Voo Koncert W Trójce - 1999, P³yta Z Muzyk±
-
2001,
P³yta - 2002, Voo Voo Z Kobietami - 2003, Trójdzwiêki -
2004, XX CZ.1 - 2005, Voo
VOO 21- 2006.
Zespó³ VOO VOO to nieustannie zmieniaj±cy siê kalejdoskop d¼wiêków, kolorów, s³ów - wielobarwne cia³o muzyczno-towarzyskie nie daj±ce siê w ¿aden sposób zaszufladkowaæ i opisaæ. To zespó³, który osobliwie po³±czy³ takie odrêbne muzyczne ¶wiaty, jak choæby rock spod patronatu Jimiego Hendrixa, piosenkê w stylu Toma Waitsa i przede wszystkim folk ró¿nych kultur - co zapewni³o mu miano jednego z najoryginalniejszych na polskiej scenie, je¶li wrêcz nie najoryginalniejszego. VOO VOO powsta³o w 1985 roku w Warszawie z inicjatywy gitarzysty, kompozytora i autora tekstów Wojciecha Waglewskiego wcze¶niej znanego z Bemibem i Osjana, a publiczno¶ci rockowej z sesji / Ching i supergrupy Morawski Waglewski Nowicki Ho³dys, gdzie zacz±³ ¶piewaæ. Pierwszy sk³ad dope³nili Andrzej Nowicki i Wojciech Morawski oraz Milo Kurtis. W roku 1985 - z Markiem Czapelskim zamiast Morawskiego - grupa wyst±pi³a na Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie, a w nastêpnym przedstawi³a album Voo Voo, który ju¿ by³ manifestacj± oryginalno¶ci Waglewskiego i jego partnerów. Po odej¶ciu Nowickiego, Kurtisa i Czapelskiego nowy - i jak sam mówi w³a¶ciwy - sk³ad Waglewski sformowa³ na wiosnê 1986, kiedy to do Voo Voo trafili bracia Jan i Mateusz Pospieszalscy oraz Andrzej Ryszka. W 1990 roku Ryszkê, który wyjecha³ na sta³e do Kanady, zast±pi³ znany z Armii i Izraela Piotr "Stopa" ¯y¿elewicz.
Swoist± mutacjê Voo Voo stanowi³ powsta³y z inicjatywy J. Pospieszalskiego zespó³ Ma³e Wu Wu, który na p³ytach Ma³e Wu Wu" (88) i 'Tam, tam i tu" (91) przedstawi³ piosenki dla dzieci równie¿ w wykonaniu dzieci, w¶ród których znalaz³ siê Kuba Sojka - syn Stanis³awa Sojki. Bracia Pospieszalscy - oprócz Jana i Mateusza tak¿e Marcin - wydali album "Kolêdy Pospieszalskich" (93). Mateusz ma na swoim koncie solow± p³ytê pt. "Matika" (95) zawieraj±c± m.in. muzykê do filmu "Balanga" £ukasza Wylê¿a³ka. W realizacji wspomnianych projektów Pospieszalskich uczestniczyli pozostali cz³onkowie Voo Voo. Muzycy s³yszalni s± równie¿ z albumu Tribute To Eric Clapton (95). M. Pospieszalski (który ponadto wspó³pracowa³ ze ¦mierci± Kliniczn±, Sojk± i Kor±) skomponowa³ muzykê, a Waglewski napisa³ s³owa Samej Justyny Steczkowskiej.
Jarocin Festiwal 2006 pi±tek 18 sierpnia
Zespo³y konkursowe - graj± w godz. 12.00 -17.00
Podobnie jak w pierwszym dniu kolejno¶æ prezentacji konkursowych bêdzie losowana,
wiêc ta podana poni¿ej jest przypadkowa i za tak± nale¿y j± braæ.
740 MILIONÓW ODDECHÓW - Opole
Zespó³ "740 milionów oddechów" powsta³ 10 lat temu i od pocz±tku gra³ muzykê SKA. Przez ten okres sk³ad zmienia³ sie kilkukrotnie i zespó³ ewoluowa³ z grupy wspólnie graj±cych przyjació³ do profesjonalnego zespo³u. Nie zmieni³a siê natomiast przyja¼ñ oraz muzyka któr± graj±. W zwi±zku z tymi zmianami podjête zosta³y decyzje o wydaniu w przysz³ym roku pierwszej p³yty oraz graniu zdecydowanie wiêkszej ilo¶ci koncertów ni¿ mia³o to miejsce do tej pory. Dziêki swoim umiejêtno¶ciom
oraz sile repertuaru muzycy wierz±, ¿e mo¿na trafiæ do szerokiej publiczno¶ci zajmuj±c siê do tej pory marginalnie traktowanym w Polsce nurtem SKA" Teraz zespó³ tworz±:
Sasha - wokal
Kula - gitara
Miszka - gitara
Fantomas - gitara basowa
Bzyku - perkusja
M³ody - tr±bka
Gregor- tr±bka
Radziu - saksofon
Kontakt z zespo³em: tel. 607327964; oddechyband.pl BUTELKA - Toruñ
Toruñ to nie tylko miasto piernika, Kopernika i Ojca Dyrektora. Od kilku lat z powodzeniem
funkcjonuje tu BUTELKA. 5 grudnia 2005 roku po d³ugich i starannych przygotowaniach ¶wiat³o
dzienne ujrza³a mikstura z etykiet± RADIO DLA POLAKÓW
Zawarto¶æ nowej BUTELKI to 11 sk³adników muzycznych doprawionych polskimi tekstami. Mamy tu
do czynienia z potê¿nie brzmi±cymi riffami gitarowymi opartymi na solidnym fundamencie sekcji
rytmicznej. Butelka do woli korzysta z wolno¶ci s³owa. Piêtnuje zak³amanie, dwulicowo¶æ oraz wszelkie
dewiacje. Teledysk zespo³u do utworu „Liga Polskich Rodzin" zdoby³ nagrodê na „Orange Film Festiwal
2005" w Krakowie natomiast wideoklip do utworu „Radio dla Polaków" (nominacja na Festiwalu
„Offensiva 2004" we Wroc³awiu) spowodowa³ niez³e zamieszanie w internecie. ¦wiadczy o tym
ogromna ilo¶æ ¶ci±gniêæ tych obrazów z oficjalnej strony zespo³u.
BUTELKA to prawdziwy sceniczny zwierz - starannie zaprojektowana scenografia, efekty specjalne,
pirotechnika, rekwizyty i du¿a dawka energii prosto ze sceny na ka¿dym koncercie zespo³u.
Z kalendarium imprez warto wymieniæ koncert „Pamiêci G.C."-Toruñ 2003r; W.O.¦.P. - Toruñ 2004 r.
i 2005r; Festiwal „HunterFest" - Szczytno 2005r. oraz wspólne koncerty z zespo³ami Chyliñska, KAT,
TSA, Acid Drinkers, Hunter, Frontside,Totem, Chainsaw, Rootwater.
Na koniec roku 2006 Butelka planuje przyst±'PIÆ do nagrania kolejnej p³yty...
Sk³ad zespo³u:
Grzegorz Kopcewicz - voc, keyb
Marek Syso³ - git, voc
Pawe³ Kociszewski - bas, voc
Marek Wituszyñski - dr
Kontakt z zespo³em: gregmfk.torun.pl; www.butelka.metal.pl
KOFEiNA - Olsztyn
KOFEiNA powsta³a w Olsztynie w maju 2004 r, za³o¿ona przez muzyków graj±cych wcze¶niej m.in.
w zespo³ach „Big Day", „Hunter", „Loud For Love". W styczniu 2005 r. w olsztyñskim „Studio X"
formacja zarejestrowa³a 4-utworowe demo promocyjne „Gravity". Utwór tytu³owy wci±¿ znajduje siê
w czo³ówce Alternatywnej Listy Przebojów Radia UWM FM.
W listopadzie KOFEiNA ponownie wesz³a do studia, tym razem nagrywaj±c 5 utworów, które znalaz³y
siê na EP zatytu³owanym „Shoot The Star". Tytu³owa piosenka jest grana obecnie przez kilka
rozg³o¶ni radiowych (m.in. jako „Muzyczna Bomba Tygodnia" Radia UWM FM). Zadebiutowa³a równie¿
od razu na 1 miejscu Artlisty.
W lutym 2006 r. piosenka „Gravity" okaza³a siê zwyciêzc± rocznego podsumowania Artlisty 95,9.
Obecnie zespó³ prowadzi rozmowy w sprawie nagrania i wydania debiutanckiego albumu.
Sk³ad zespo³u:
Piotr Wasyluk - wokal
Maciej Romanowski - gitara
Wojciech Olkowski - gitara Jacek Olszewski - gitara basowa Arek Kowalski - perkusja
Kontakt z zespo³em: Maciej Romanowski - tel. (+48) 697 704 522, e-mail: romanowski_maciejo2.pl Oficjalne strony zespo³u: www.kofeina.art.pl; www.myspace.com/kofeina
NASTY HABITS - Warszawa
Zespó³ pojawi³ siê na naszej scenie w listopadzie ubieg³ego roku. Niemniej jednak ekipa sk³ada siê ze starych wyjadaczy. Wokalista i gitarzysta Danie ju¿ w latach 80-tych grywa³ w punkowych i gotyckich grupach w swojej rodzimej Kalifornii, perkusista Mikê w tym samym czasie bêbni³ w podobnych kapelach na Wyspach Brytyjskich. Basistka Crazy Seniorita si³± rzeczy da³a siê poznaæ ¶wiatu du¿o pó¼niej ni¿ wymienieni dwaj d¿entelmeni, jako organizatorka warszawskich psychobillowych imprez. Dryfuj±c pomiêdzy brzmieniem punk'77 a klimatami gotyckimi i rockandrollem, to z³o¿one z mi³o¶ników muzyki i dobrej zabawy trio skomponowa³o do tej pory parê wpadaj±cych w ucho piosenek i tworzy ich coraz wiêcej. Zagrali jak dot±d kilkana¶cie koncertów, w tym tak¿e za granic±. Na forach zagranicznych okre¶lani s± jako „Dead Kennedys meets the Cramps" albo „old school punk rock meets Tali Boys". Demo nagrali w marcu a po wakacjach maj± zamiar wydaæ p³ytê. Sk³ad zespo³u:
Danie „D. Nasty" Stewart - ¶piew / gitara (US) Ewa „Crazy Senorita" Koæ - bas / chórki (PL) Michael Caine - perkusja / chórki (UK)
Kontakt z zespo³em: tel. 502168602; crazysenioritagmx.net; www.myspace.com/nastyhabitspl OBRASKI - Be³chatów
Zespó³ Obraski powsta³ w 2002 roku w Be³chatowie. Ale tak naprawdê ze wzglêdu na miejsca
zamieszkania poszczególnych cz³onków grupy mo¿na powiedzieæ ¿e jest¶my ekip± be³chatowsko -
³ódzk±
Wszyscy z osobna mieli ju¿ wcze¶niej styczno¶æ z muzyk±, graj±c w ró¿nych zespo³ach ale zawsze
graj±cych ostr± odmianê rocka. Pocz±tkowo dzia³alno¶æ koncertowa zespo³u sprowadza³a siê do
wystêpów w be³chatowskich klubach RED , 7 GRZECHÓW i SPEED ROCK.
Po przeprowadzce Andrew do £odzi zespó³ nawi±za³ szereg kontaktów zarówno z managerami klubów
muzycznych jak i zespo³ami oraz lud¼mi odpowiedzialnymi za organizacje koncertów. Jeden z tych
kontaktów, z Agencj± Artystyczno - Reklamow± „de'Kompresja", okaza³ siê bardzo owocny co
pozwoli³o zaistnieæ grupie na ³ódzkim rynku muzycznym. Dostali¶my propozycjê wystêpu w ³ódzkiej
edycji Wielkiej Orkiestry ¦wi±tecznej Pomocy gdzie fragment naszego wystêpu zosta³ wyemitowany
przez TVP3 i zaraz potem nasze utwory pojawi³y siê w nocnych audycjach Programu III Polskiego
Radia.
Od tego czasu zaczêli¶my graæ ze znanymi zespo³ami wystêpuj±cymi w £odzi: Koncerty z Akurat,
Dezerterem i Armi± zgromadzi³y po ponad 500 osób co da³o mo¿liwo¶æ zaprezentowania siê przed
szersz± publiczno¶ci± po raz pierwszy i jak siê okaza³o - nie ostatni.
Zespó³ zaproszono na kilka zlotów motocyklowych oraz obchody Dni Miast. Granie u boku gwiazd
i bardzo dobre przyjêcie przez publiczno¶æ, jak np. w Rawie Mazowieckiej z KSU i ODDZIA£EM
ZAMKNIÊTYM, pozwoli³o cz³onkom zespo³u nabraæ wiary we w³asne mo¿liwo¶ci i jak siê niebawem
okaza³o, otworzy³o drzwi do elity polskiego Rocka. W kilka dni po tym koncercie zespó³ dosta³
propozycjê zagrania na najwiêkszej imprezie rockowej w kraju - Rockowisku..
Muzycy postanowili wykorzystaæ t± szansê promuj±c siê medialnie i w pa¼dzierniku 2005 zespó³
Obraski zarejestrowa³ nowe nagrania studyjne a na pocz±tku listopada do utworu „W³adza" powsta³
teledysk. Jego emisja przewidziana jest w sieci kablowych telewizji zarówno lokalnych jak
i ogólnopolskich.
Sk³ad zespo³u:
Andrew - wokal
Kamil - bas
Kara - gitara Koval - perkusja
Kontakt z zespo³em: tel. 880575135; obraskiinteria.pl; www.obraski.prv.pl
SANDALESS - E³k
E³cka formacja muzyczna, która powsta³a w 1997 roku, a jej obecny sk³ad ukszta³towa³ siê w kwietniu
br. W tym sk³adzie powsta³a pierwsza profesjonalna p³ytka (EP) wydana wspólnymi si³ami przez
za³ogê Sandaless. Obecnie zespó³ koncertuje i przygotowuje siê do nagrania p³yty d³ugograj±cej.
Sandaless to miêdzy innymi laureat Malborskich Przegl±dów Muzycznych i tegorocznego
Miêdzynarodowego Festiwalu Rockowego „Kierunek Olsztyn". Ma za sob± koncerty w kraju i za
granic±.
Muzyka, któr± gramy jest prawdziwa, nasza i niesie ze sob± pozytywny przekaz energii. Jeste¶my
zdeterminowani, by zaraziæ ni± jak najwiêksz± grupê odbiorców.
Sk³ad zespo³u:
Krzysztof Laszkowski - vokal, gitara
Piotr Mikulski - perkusja
Rafa³ Lemieszka - bas
Rafa³ Poniatowski - gitara
Kontakt z zespo³em: tel. 509134628; www.sandalessband.pl
JUNK - Bia³ystok
Zespó³ Junk" (czytaæ: D¿ank) powsta³ w Bia³ymstoku 3 lata temu. Gramy punka z tekstami
wolno¶ciowymi. Zespó³ gra³ przed kapelami (wymieniam te bardziej znane) „W³ochaty" (Akcja
Alternatywna) „Budzy" i „Trupia czaszka" oraz na mniejszych imprezach. Wiêcej grzechów nie
pamiêtam.
Sk³ad zespo³u:
Mateusz Smorczewski - gitara, wokal
Andrzej iwaniuk - mgitara basowa
Grzegorz B±czek - perkusja
Kontakt z zespo³em: 085 7412783; palumpaluminteria.pl
DELIRYKA - Warszawa
Muzyka DeLiryki to po³±czenie hiphopowych, czasem funkuj±cych rytmów, z rockowym brzmieniem. W tym projekcie wa¿ny jest tekst, który nie stanowi tylko ozdobnej funkcji, ale jest integralnym i wa¿nym elementem ca³ego przedsiêwziêcia. Staramy siê nie popadaæ w pretensjê ani patos, pamiêtaj±c przy okazji, ¿e w muzyce rozrywkowej jest miejsce na tekst g³êbszy ni¿ ¶piewanie
0 ró¿owych motylkach...
Zespó³ DeLiryka, to autorski projekt 4 m³odych muzyków, pochodz±cych z ró¿nych ¶wiatów
muzycznych.
Basista - Janek Witaszek - nagrywa³ i/lub gra³ do tej pory m.in. z: Robertem Janowskim, Edyt±
Bartosiewicz, Natali± Kukulsk±, Nor± i Natali± Niemen, zespo³ami "SDCTEEN" oraz "SEVENTEEN".
Obecnie gra równie¿ w teatrze ROMA, w spektaklu „Moja mama Janis".
Perkusista - Dominik Jêdrzejczyk - to muzyk od 8 lat stale wystêpuj±cy na koncertach WO¦P w pó³nocnej Polsce . Przez 4 lata by³ zwi±zany w grup± „Gutentag", z któr± zdoby³ kilkana¶cie
1 nagród na ró¿norodnych przegl±dach kapel rockowych. Od dwóch lat wspó³pracuje z warszawskimi
muzykami oraz uczy siê w szkole Muzyki Rozrywkowej i Jazzu w
W-wie na wydziale perkusji.
Gitarzysta - Marek Kêpa - to muzyk przede wszystkim sesyjny, który do tej pory uczestniczy³ w kilku offowych projektach rockowych; m.in. z utalentowan± m³od± wokalistk± - Ani± Czartorysk±. Wystêpowa³ równie¿ na koncertach WO¦P.
Wokalista - Jacek Jêdrasik - wspó³za³o¿yciel parodystycznego podziemnego projektu muzycznego - "Koby³y z Saturna". Wspó³pracuje tak¿e z funkuj±c± grup± "£±ki £an", z któr± tworzy
„side projekt" - "Dzia³oszyn Band". Na koncie - kilkadziesi±t koncertów w stolicy i kilka poza ni±. Autor muzyki do dwóch przedstawieñ teatralnych: wT. Dramatycznym i T. Powszechnym w W-wie.
Kontakt z zespo³em: tel. 503502985; yendrasso2.pl
FILL - Katowice
Pochodzimy z Katowic, zespó³ istniej od listopada 2004 roku. FILL to zespó³ prezentuj±cy niezwykle
¿ywio³ow± i nowoczesn± mieszankê muzyki rockowej, ska, bluesa i hip-hopu.
Na koncertach FILL jest nieobliczalny.
Spontaniczno¶æ, szczero¶æ i zaanga¿owanie to wszystko tworzy wybuchowy energetyczny show, który
po kilku d¼wiêkach porywa publiczno¶æ do zabawy.
W Studio Polskiego Radia w Katowicach, nagrali¶my ¶wietn± rockow± p³ytê, pe³na energii, luzu.
Muzyka i bardzo interesuj±ce teksty jako ca³o¶æ tworz± dobry rockowy album o du¿ym potencjale
komercyjnym. Krótko mówi±c ¶wie¿e ujêcie tego, co klasyczne.
FILL to uczestnik i laureat wielu ogólnopolskich festiwali muzycznych.
Sk³ad zespo³u:
Adam Sobota - ¶piewnie
Mariusz Cha³upka - gitarowo
Przemek K³akus - girara¶nie
Piotr Wo³ynko - uderzenie perkusyjne
Artur Gieroszka - szyjmy na basie
Kontakt z zespo³em: tel. 505 550424; uve interia.pl
MIGUEL &THE LIVING DEAD - Warszawa
„Miguel and the Living Dead" to pi±tka weso³ych potêpieñców z Warszawy spod znaku horror-punk.
Kapela dzia³a od 2001 roku i gra oryginaln± mieszankê punka, rocka gotyckiego i siarczystego
rock'n'rolla z piek³a rodem, za¶ ca³o¶æ, wraz z image i tekstami, obficie oblewa krwawym sosem rodem
z kiczowatych horrorów i filmów science-fiction.
Bez zbytniej przesady mo¿na powiedzieæ, ¿e ch³opaki stanowi± na polskiej scenie muzycznej dosyæ
niepowtarzalne zjawisko, co bywalcy ich koncertów z pewno¶ci± mog± potwierdziæ.
Przez kilka lat dzia³alno¶ci „Miguel and the Living Dead" zyskali spore uznanie i popularno¶æ
na gotyckich, punkowych i alternatywnych scenach podziemnych Europie Zach. i USA. Potwierdzeniem
tego s± entuzjastyczne recenzje wydanej za granic± p³yty "Alarm!!!" (2005) w polskiej
i miêdzynarodowej prasie podziemnej oraz zagrane koncerty we W³oszech, Francji, Austrii,
Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Luxemburgu.
Je¶li takie nazwy jak „The Damned", „Misfits", „Armia", „The Cramps", „The Meteors", „Siekiera"
czy „Siouxsie and The Banshees" powoduj± u was szybsze bicie serca to bez wahania zmierzajcie
na najbli¿szy koncert Miguela.
Dewiza zespo³u to: "Halloween przez ca³y rok!!!"
Sk³ad zespo³u: Pawe³ Prabudzki - voc. Piotr Nowakowski - git. Tomasz Wrze¶niowski - bas Krzysztof Burzycki - keyb. Mariusz Markiewicz - dr.
Kontakt z zespo³em: migueldeado2.pl; www.migueldead.com 18.00 DOGBITE (www.dogbite.pl)
Sk³ad:
Marcin „Martini" Kurowski - vocal,
Marcin „Biker" Kleiber - gitara basowa,
Micha³ „Majkel" Kurowski - gitara, back vocal,
Robert „¦wiergol" ¦wierczyñski - perkusja,
Piotr „Dziki" Chancewicz - gitara, back vocal.
Dyskografia:
Ugryz³ mnie pies, czyli psy koty i inne k³opoty - 2003,
Turboepka - 2004/2005.
Zespó³ Dogbite powsta³ w listopadzie 1996 roku z inicjatywy Micha³a Kurowskiego. W czerwcu '97
nagra³ pierwszy koncert dla TVP, a od 1999 roku regularnie go¶ci³ na scenie WOSP przez gmachem
Telewizji Polskiej przed Pa³acem Kultury i Nauki. Wystêpowa³ na koncertach i festiwalach z takimi
zespo³ami Voo Voo, ONA, Budka Suflera oraz angielsk± gwiazd± Smokie. Zagra³ te¿ na Przystanku
Woodstock dla 350-tysiêcznej publiczno¶ci.
Brzmienie kapeli oscyluje wokó³ nowej fali amerykañskiego rocka, jednocze¶nie czerpi±c z korzeni
polskiej muzyki rockowej oraz klimatów reggae i ska. Charakteryzuje siê motoryczn± sekcj± rytmiczn±
i mocnymi gitarami oraz bardzo melodyjnymi wokalami.
W marcu 2002 roku Dogbite podpisa³ kontrakt fonograficzny z Warner Musie Poland. Utwór „Dzieñ
¦wira" zespo³u Dogbite towarzyszy³ polskiej produkcji komediowej pod tym samym tytu³em w re¿yserii
Marka Koterskiego.
Drugim singlem kapeli by³ cover zespo³u Oddzia³ Zamkniêty pod tytu³em Zabijaæ siebie, który trafi³ na
siódme miejsce listy najczê¶ciej granych piosenek w rozg³o¶niach lokalnych. P³ytê pt. Ugryz³ mnie
Pies, czyli psy koty i inne k³opotypromowa³ singiel Rega³owy, którego teledysku wyst±pi³a Aleksandra
Wo¼niak. Kolejnym singlem zespo³u by³ utwór Gizela, do którego powsta³ bardzo wakacyjny, kolorowy
lecz niebanalny teledysk. By³ to jeden z najczê¶ciej prezentowanych teledysków podczas wakacji 2004.
Dotar³ na 1 miejsce listy przebojów MTV Select.
Pod koniec roku 2003 Dogbite przygotowa³ dla swoich fanów specjaln±, punkow± wersjê Przybie¿eli
do Betlejem. Mo¿na j± by³o pobraæ ze strony zespo³u w postaci mp3 razem z oryginaln± ok³adk±
i naklejk± na singiel.
W grudniu 2004 premierê internetow±, a w styczniu 2005 premierê sklepow± mia³ kolejny kr±¿ek
zespo³u Dogbite pt. Turboepka promowany singlem i teledyskiem Hej ma³a oraz singlem
Turbowarszawianka.
Kontakt: dogbitedogbite.pl
19.15 CANDIDA (www.candida.pl)
Sk³ad:
Ramas - vocal Franc - gitary, ¦lepy - bêbny, Majkel - bas Dyskografia: Meta - 2005
Zespó³ Candida powsta³ we wrze¶niu 2003 roku z inicjatywy dwóch muzyków: perkusisty ¦lepego oraz gitarzysty Franca. Wspólne granie muzyki zaowocowa³o stworzeniem 14 kompozycji charakterystycznych dla ciê¿kiego gitarowego grania. Wiosn± 2004 roku do³±cza do zespo³u wokalista i gitarzysta Ramas. Pod koniec kwietnia tego roku zespó³ wchodzi do studia Candida Recording Studio, gdzie intensywnie pracuje nad nagraniem i produkcj± pierwszej p³yty. We wrze¶niu 2004 roku do zespo³u do³±cza basista Root. W grudniu 2004 roku Candida gra pierwszy koncert. 2005 rok to okres na wydanie pierwszej p³yty oraz granie na koncertach i festiwalach. W czerwcu 2005 roku grupê opuszcza basista Root. We wrze¶niu 2005 roku grupa wydaje swoj± pierwsz± p³ytê pt. META. Na p³ycie znajduje siê 11 kompozycji plus 2 remiksy oraz teledysk. Równie¿ we wrze¶niu 2005 do³±cza do zespo³u basista Majkel z którym zespó³ zaczyna realizowaæ materia³ na now± p³ytê. Kontakt: 691 941 725 lub 604 928 099, e-mail: bandcandida.pl
20.30 W£OCHATY (w³ochaty.most.org.pl)
Sk³ad:
JE¯ - bas, g³os, od 1987. Je¿eli szukacie winnego to jest to w³a¶ciwa osoba. Jedyny cz³owiek, który
by³ na wszystkich koncertach W³ochatego. Stara siê, by to wszystko trzyma³o siê jako¶ kupy.
BILLY - perkusja, w kapeli od 1987 czyli od pocz±tku.
PAULUSS - g³os, od 1990.
SKODA - gitara, g³os, od 2003.
DYDAS - gitara nr 2, g³os, od XI 2004.
Dyskografia:
Bunt i mi³o¶æ - 2005, Dzieñ gniewu - 2004, Tryumf anarchii nad tyrani± - 2002, Zmowa -
2000, Zamiana pieniêdzy na rebeliê - 2000, Droga oporu - 1999, Wojna przeciwka ziemi -
1996, Bank ¶wiatowy, EP - 1996, W³ochaty LP - 1995, W³ochaty kaseta - 1994, W³ochaty EP -
1993, W³ochaty Life - 1993, For sale, kaseta - 1991.
To legendarna ju¿ punkowa formacja ze Szczecina. Graj± ostr± i bezkompromisow± muzykê, ¶piewaj± zaanga¿owane teksty, a wiêc kwintesencjê szczerego do bólu punka, na który czekaj± ca³e rzesze wiernych fanów.
Zespó³ W³ochaty zagra³ swój pierwszy koncert 1 maja 1987 w Szczecinie. Pierwotnie nazywali siê W£OCHATY ODKURZACZ i grali w sk³adzie : Je¿ (bas, voc), Fagas (g) i Billy (dr). Z drugiego cz³onu zrezygnowali w 1990 roku, w tym samym roku pierwszy raz wys³ali swe zg³oszenie do Jarocina - bez rezultatu. Po kilku próbach zostali zauwa¿eni na jarociñskiej scenie. W 1993 roku otrzymali wyró¿nienie, czyli 2 nagrania i wystêp na du¿ej scenie. Jesieni± 1993 roku wysz³a oficjalnie piracka kaseta LJVE z koncertem W³ochatego z du¿ej sceny w Jarocinie, niestety tytu³y utworów i sk³ad zespo³u by³y zupe³nie zmy¶lone. Zaraz potem w studiu Z³ota Skala nagrany zostaje materia³ z dotychczasowymi kawa³kami, gdzie go¶cinnie za¶piewa³a Mrówa. Jeszcze w tym samym roku wychodzi singiel z utworami z Jarocina wydany na winylu. W 1994 zmienia siê nieco sk³ad, dochodzi Anka z saksofonem. Wkrótce kaseta W³ochaty wychodzi na polski rynek oraz For sale ukazuje siê ponownie. W 1997 nastêpuj± kolejne zmiany w sk³adzie zespo³u: odchodzi Anka i Fagas, a do³±cza nowy gitarzysta - Filip. W 2002 roku po roku przerwy W³ochaci wracaj± do gry z nowym gitarzyst± - Graba. Jeszcze w tym samym roku (18 maja) odbywa siê w Szczecinie koncert "15 lat zmagañ z systemem", który zosta³ zarejestrowany i wydany na nowej p³ycie Tryumf anarchii nad tyrania. Na tej p³ycie znalaz³ siê pierwszy teledysk kapeli - "Ka¿dy krok niesie pokój". Rok 2003 niesie kolejne zmiany - na gitarze gra Skoda a w marcu 2004r. - dochodzi drugi gitarzysta M³ody. Kontakt: wlochatybillytlen.pl, wlochatybandyahoo.co.uk
21.45 KONIEC ¦WIATA (www.koniecswiata.art.pl)
Sk³ad:
Jacek Stêszewski "D¿eki" - ¶piew, gitara
Jacek Czepu³kowski "Czepek" - gitara, ¶piew
Szymon Cirbus "Szymek" - tr±bka, chórki
Piotr Po³aniecki "Piter" - perkusja
Marek Mrzyczek "Melo" - bas
oraz
Zbyszek Kruczek "Mruku" - menago
Micha³ Rosicki "Rosa" - realizator d¼wiêku
Andrzej Vito "Endriu" - szofer
Dyskografia:
Kino Mockba - 2005,
Symfonia na sprzeda¿ - 2002,
Korzenie - 2000,
Reggae przeciwko rasizmowi Winter reggae 2000 - nagrania zosta³y zarejestrowane podczas
Festiwalu "Winter Reggae 2000". który odby³ siê 3.12.2000r. w gliwickim klubie "Brawo", na p³ycie
znalaz³ siê utwór Koñca ¦wiata - 4 Strony.
Zespó³ Koniec ¦wiata powsta³ w styczniu 2000 roku w Katowicach z inicjatywy Jacka Stêszewskiego (¶piew, gitara). Po siedmiu miesi±cach muzykowania, Koniec ¦wiata nagra³ swoj± pierwsz± kasetê pt. Korzenie w studiu "Clash" we Wroc³awiu. Nastêpnie kaseta zosta³a wydana przez wydawnictwo "Zima". To przyczyni³o siê do tego, ¿e Koniec ¦wiata zacz±³ coraz wiêcej koncertowaæ i pojawiaæ siê na
znanych festiwalach, takich jak: Afryka w Toruniu, Warszawski Festiwal Reggae, czy te¿ Winter Reggae w Gliwicach. W lipcu 2001 grupa postanowi³a nagraæ swój drugi materia³. Tym razem pad³o na "Studio Czad". Nowy projekt by³ ambitniejszy od pierwszego, bardziej przemy¶lany, z rozbudowan± sekcj± dêt±. Drugi album podobnie jak pierwszy wyda³o wydawnictwo "Zima" i nosi tytu³ Symfonia na Sprzeda¿. Album ukaza³ siê w marcu 2002 roku.
Jeszcze przed ukazaniem siê drugiej p³yty, w zespole zasz³y powa¿ne zmiany personalne. Na szczê¶cie w nied³ugim czasie uda³o siê go skompletowaæ i w ten sposób na dzieñ dzisiejszy sk³ad Koñca ¦wiata tworz±: Jacek "D¿eki" Stêszewski (¶piew, gitara), Jacek "Czepek" Czepu³kowski (gitara, ¶piew), Szymon Cirbus (tr±bka, chórki), Piotr "Piter" Po³aniecki (perkusja), Marek "Melo" Mrzyczek (bas). Po nagraniu drugiej p³yty Koniec ¦wiata zagra³ kilkadziesi±t koncertów w ca³ej Polsce min: wyst±pi³ na IX Przystanku Woodstock oraz w 2003 wyruszy³ w swoj± pierwsz± trasê koncertow± obejmuj±c± wiêksze miasta Polski. Obecnie Koniec ¦wiata wyda³ kolejn± trzeci± ju¿ p³ytê pt. Kino Mockba, tym razem wydawnictwem oraz dystrybucj± zajmuje siê „Lou & Rocked Boys c/o Rockers Publishing" z Wroc³awia.
Kontakt: koncerty - Zbyszek Kruczek (Mruku) 503 170 514, zespó³ - Jacek Stêszewski (D¿eki) 503 97 20 58, postmasterkoniecswiata.art.pl, Jacek Czepu³kowski (Czepek) 506 79 76 26
23.00 STRACHY NA LACHY (www.strachynalachy.art.pl)
Sk³ad:
Graba¿ - g³os + gitara
Kozak - gitara + g³os
Longin Lo - bas + g³os
Maniek - nie gra tylko na basie
Kuzyn - bêbny
Anem - klawisze+g³os
Pan Areczek - akordeon
Dyskografia:
Pi³a Tango - 2005 - Podobnie jak przy pierwszej p³ycie - Strachom w nagraniu albumu pomog³o
wielu zaproszonych go¶ci - Tom Horn na klawiszach, Tomek Ziêtek na tr±bce czy Zbigniew
Zamachowski, który mistrzowsko u¿yczy³ swego g³osu Mêdrcowi w "Pogrzebie Króla". Jeden z go¶ci
sesji "PI£A TANGO" - Arek Rejda od 3 wrze¶nia sta³ siê siódmym cz³onkiem strachowego kolektywu...
Dzieñ dobry kocham ciê - 2005 - singiel zpowiadaj±cy kr±¿ek Pi³a Tango.
Strachy na lachy - 2003 - obok piosenek autorstwa Graba¿a, na p³ycie znalaz³y siê kultowe
szlagiery z minionych epok: piosenka z filmu "Stawiam na Tolka Banana" oraz kompozycja Krzysztofa
Komedy, do s³ów Agnieszki Osieckiej "Nim wstanie dzieñ" z pierwszego polskiego westernu "Prawo
i piê¶æ".
Graba¿ i Strachy Na Lachy to nowa formacja powo³ana przez Graba¿a i Kozaka za³o¿ycieli Pid¿amy Porno. Urodziny nowej kapeli sprowokowa³ Artur Burszta , twórca Literackiego Portu Legnica, pewnym niefrasobliwym telefonem do Graba¿a. Burszta uk³adaj±c program Portu postanowi³ zaprosiæ Graba¿a, o którego solowych popisach s³ysza³ wiele dobrego i z³ego zarazem... Graba¿ po przyjêciu zaproszenia zaanonsowa³ pojawienie siê w Legnicy w rozszerzonym sk³adzie. - Znudzi³o mi siê ju¿ granie solówek - mówi Graba¿ - To by³o mocno stresuj±ce i zwa¿ywszy moje instrumentalne cieniactwo - artystycznie niezadowalaj±ce. Podczas nagrywania "Marchefki w butonierce", wieczorami, mieli¶my wiele wolnego czasu. Instrumenty byty pod rêk±... wiêc jamowali¶my, czasami a¿ do rana [...Jzadzwoni³em do Kozaka... Kozak przetelefonowa³ do Longina Lo, basisty, cz³owieka, który jest w stanie na swym instrumencie zagraæ wszystko. Longin gra w INRI ostrej punkowej za³odze z Pity, grywa reagge, piosenkê poetyck± z Ml³k± Malzahn... Ostatnim projektem, w który Longin zaanga¿owa³ siê równie¿ emocjonalnie jest formacja Na Górze, zespó³, który stworzyli opiekunowie i wychowankowie Domu Pomocy Spo³ecznej w Rzadkowie. Jednym z muzyków tej Orkiestry jest Maniek Nalepa, gitarzysta, który w nowym projekcie Graba¿a "Kozaka zacz±³ graæ na kongach, a jak siê to pó¼niej mia³o okazaæ na wszystkich instrumentach... poza gitar± basow±.
W tym sk³adzie, po dwóch próbach w Pile, jako Graba¿ + Kto¶ Tam Jeszcze zagrali ponad dwugodzinny koncert w Legnicy. Sam koncert jak i przyjêcie publiczno¶ci zachêci³o ch³opaków do dalszej pracy, prób, komponowania nowych piosenek i wymy¶lenia nowej nazwy: Graba¿ i Strachy Na Lachy. W³a¶nie pod tak± nazw± Graba¿, Kozak, Longin i Maniek wyruszyli w swoj± debiutanck± mini -trasê po 5 miastach w Polsce. Po trasie zespó³ rozszerzy³ sk³ad o perkusistê Pid¿amy Porno - Kuzyna
oraz o Anema - multiinstrumentalistê - z zaprzyja¼nionej pilskiej formacji Alians. Od tego momentu
formacja pracuje pod rozszerzon± nazw±: Miêdzymiastówka Muzykuj±ca Graba¿ i Strachy Na Lachy. W
styczniu, Graba¿ og³osi³ 2005 rok ? rokiem Strachów. Zespó³ rozpocz±³ pracê nad albumem "Pi³a
Tango".
Pomys³y na melodie i teksty powsta³y jeszcze koñcem listopada..., Mówi Graba¿: "...praktycznie w
jeden wieczór, skomponowa³em 6 kawa³ków, potem je¼dzi³em wieczorami autem po Poznaniu i na
dyktafon nagrywa³em uzupe³nienia melodii i ca³e zwrotki tekstów. To by³a szalona amba, nigdy nic
takiego przez ostatnie 20 lat mnie nie spotka³o, by³em jak karabin maszynowy, najbardziej ba³em siê,
¿e zapomnê to co ju¿ wymy¶li³em...
Graba¿ podejmuje decyzjê o usuniêciu swojej ksywki z nazwy grupy. Od tej pory prawid³owa
i obowi±zuj±ca nazwa grupy brzmi: Strachy Na Lachy.
Nowa p³yta ukaza³a siê na rynku 7 listopada 2005 roku, a pierwszym, ogniowym singlem by³ utwór
"Dzieñ Dobry Kocham Ciê", do którego klip nakrêci³ szef SP Records S³awek Pietrzak.
T.LOVE (www.t-love.pl)
Sk³ad:
Muniek Staszczyk - g³os Maciek Majchrzak - gitary Pawe³ Nazimek - bas Jarek Polak - bêbny Micha³ Marecki - klawisze
Dyskografia:
I hate rock'n'roll - 2006 Jeden z bardziej rock'n'rollowych albumów w dyskografii T.Love. Jest po³±czeniem wszystkiego co najlepsze w Prymitywie i Modelu 01 - mocno gitarowa p³yta z bardzo dobrymi tekstami. Do sklepów trafi³y 2 wersje p³yty - standardowa z 15 utworami oraz "Edycja specjalna" z 6 bonusowymi kawa³kami oraz p³yt± DVD z 3 filmami., 2004 T.Love - Przystanek Woodstock (zapis koncertu) - 2004, T.Live (sk³adanka koncertowa) - 2003, Superprodukcja (¦cie¿ka d¼wiêkowa do filmu) - 2003, 20 Lat T.Love (zbiór teledysków) - 2002 - zbiór wszystkich dotychczasowych dipów T.Love, plus tylko na DVD fragmenty wybranych koncertów i inne dodatki, Model 01 - 2001, Antyidol - 1999, BesT.Love (sk³adanka) - 1998, Ch³opaki nie p³acz± - 1997, Al Capone - 1996, Czêstochowa (T.Love Alternative) - 1995, Prymityw - 1994, I love You (sk³adanka koncertowa) - 1994, King - 1992, Dzieci rewolucji (sk³adanka) - 1992, Pocisk mi³o¶ci - 1991, Wychowanie - 1989, Miejscowi - live (pierwszy oficjalny album T.Love) - 1988, Chamy id± (album nieoficjalny)-1985, Nasz Bubelon (album nieoficjalny) - 1984.
By³ luty '82, w Polsce panowa³ stan wojenny. Próby nowo powsta³ego zespo³u Teenage Love Alternative odbywa³y siê w wolno stoj±cej willi Darka Zaj±ca (Zaj±c), dziêki czemu nie by³o problemów z patrolami ZOMO. Poza Zaj±cem dobrze graj±cym na organach, nikt inny nie mia³ bli¿szej styczno¶ci z instrumentami. Zygmunt Staszczyk (Muniek) z raqi pewnego do¶wiadczenia wokalnego w grupie Atak przekszta³conej pó¼niej na Opozycje zaj±³ miejsce frontmana i basisty. Januszowi Konorowskiemu przypad³a gitara, a perkusja zrobiona z ksi±¿ek i zeszytów zosta³a dla Jacka Wudeckiego (S³onia).
Zespó³ koncertowa³ w czêstochowskich liceach a tak¿e w Domu Kultury na Stradomiu na tzw. Punk Arenie. Latem '82 odby³a siê sesja nagraniowa na koncert jarocinski, niestety zespó³ nie zakwalifikowa³ siê. Jesieni± Muniek zacz±³ studiowaæ polonistykê na Uniwersytecie Warszawskim, a S³oniu ekonomie w Krakowie. Próby nie mog³y ju¿ odbywaæ siê tak czêsto. Pierwszy p³atny koncert odby³ siê w listopadzie ' 82. Honorarium wynosi³o 400z³. plus nocleg w orbisowskim hotelu. Wiosn± % 83 odby³a siê kolejna sesja nagraniowa do Jarocina, tym razem zespó³ mia³ wiêcej szczê¶cia. Poza tym T.Love Alternative wygra³ festiwal w Malborku, dziêki czemu móg³ zagraæ koncert fina³owy. Koncert ten by³ niezwyk³y g³ównie dlatego, ¿e ch³opcy pojawili siê na nim w stanie nietrze¼wym, grupa musia³a byæ si³± usuwana ze sceny, jednak to przynios³o im jeszcze wiêcej fanów. Przed koncertem w Jarocinie '83 Muniek porzuci³ gitarê basow±, a jego miejsce zaj±³ pierwszy w zespole profesjonalny muzyk Jacek ¦liwiñski. W Jarocinie nie uda³o im siê zakwalifikowaæ do pierwszej dziesi±tki. Pod koniec roku doszed³ drugi gitarzysta - Wojtek Wierus; którego pó³ roku pó¼niej zast±pi³ Andrzej Zeñczewski. Latem 1984 T.Love wyst±pi³ na FAMIE w ¦winouj¶ciu, po raz drugi na Festiwalu Nowej Fali w Toruniu i w Jarocinie, tylko ze tym razem poza konkursem.
W Jarocinie ' 84 zespó³ nagra³ swój pierwszy album - Nasz Babylon. W marcu 1985 zespó³ nagrywa³ w profesjonalnym studiu utwór Zabijanka na sk³adankê Tonpressu Jeszcze m³odsza generacja. Przy okazji za ³apówkê w ci±gu 5 godzin nagrali materia³ na swój drugi nieoficjalny album - Chamy id±.
Latem % 85 T.Love wyst±pi³ na dwóch du¿ych festiwalach - Rock w Opolu i Rock Arena w Poznaniu. Do Poznania w ogóle nie dojechali z powodu zatrzymania Muñka i S³onia przez MO za przewo¿enie zbyt du¿ej ilo¶ci alkoholu. Natomiast do Opola dotarli, ale w stanie nietrze¼wym. Byæ mo¿e w³a¶nie dziêki tej akcji jeszcze tego roku zespó³ wyst±pi³ w roli gwiazdy w Jarocinie. W grudniu od zespo³u odszed³ Janusz Konorowski, a zast±pi³ go Rafa³ W³oczewski. W grudniu '87 T.Love Alternative oficjalnie zmienia nazwê na T.Love. Odchodzi S³oniu i zastêpuje go perkusista Kobranocki - Piotr Wysocki. Wiosn± V88 wydaj± pierwszy oficjalny album - Miejscowi - live. Latem koncertuj± razem z DAAB em w Zwi±zku Radzieckim. Rok po wydaniu Miejscowi - live ukazuje siê drugi oficjalny album - Wychowanie. W czerwcu * 89 T.Love zagra³ ostatni koncert w starym sk³adzie, ale ju¿ bez Andrzeja Zenczewskiego. Muniek wyje¿d¿a do Anglii, T.Love siê rozpada... Po powrocie Muñka zespó³ zawi±za³ siê na nowo w nowym sk³adzie. Ze starego T.Love pozosta³ tylko wokalista. Ju¿ pierwsza p³yta nowego zespo³u wydana w X91r. odnios³a wielki sukces. Album Pocisk mi³o¶ci, a dok³adniej piosenka Warszawa osi±gnê³a szczyt ogólnopolskiej listy przebojów programu III Polskiego Radia.
Rok '92. Do sklepów trafia King, drugi album nowego T.Love, jeszcze lepsze piosenki, jeszcze wiêkszy sukces. ¦wietne teksty, a tak¿e niesamowita gitara Janka Benedka sprawia, i¿ ten album niektórzy fani wrêcz kochaj±. W ' 93 roku T.Love wyst±pi³ zarówno na festiwalach w Sopocie i Opolu, jak te¿ w ¯arnowcu i po raz pi±ty Jarocinie, gdzie by³ jedn± z g³ównych gwiazd koncertu fina³owego ogl±danego przez 18.000 osób. Rok pó¼niej po raz ostatni uleg³ zmianie sk³ad zespo³u. Odszed³ gitarzysta Benedek, któremu nie podoba³ siê obecny sk³ad. W tym samym roku zespó³ wyda³ sk³adankê I love You na której znalaz³o siê a¿ 19 (a na kasecie 16) piosenek. Nowymi utworami by³ Syn miasta oraz tytu³owa I love You. Pod koniec 1994r. do sklepów trafi³ jeszcze jeden album -Prymityw. Przez starych fanów zespo³u, Prymityw jest okre¶lany jako ostatni powiew punku w T.Love. Niestety kolejne p³yty zespo³u s± ju¿ nieco wolniejsze, mniej punkowe, a bardziej popowo-rockandrollowe. Latem *95r. zespó³ wyda³ jeszcze sk³adankê, a w³a¶ciwie reedycje starych hitów z przed 10 lat - Czêstochowa 1982-85. Patrz±c z perspektywy czasu, jest to jakby po¿egnanie z punkiem. Kolejny rok przynosi kolejny album - Al Capone, mimo i¿ prawie nie przypomina starego T.Love, cieszy³ siê du¿ym uznaniem (w¶ród nowych fanów). Wprowadza³ co¶ zupe³nie innego, du¿e urozmaicenie instrumentalno - wokalne sprawi³o, ¿e Al Capone zyska³ wielu zwolenników. Rok 1997. Du¿y sukces Al Capone by³ pestk± w porównaniu z tym, co osi±gn±³ kolejny album -Ch³opaki nie p³acz±. Sukces tej p³yty jest ¶mieszny z dwóch wzglêdów. Najwiêksz± aprobatê zyska³a piosenka, która znalaz³a siê na p³ycie dla ¿artu. Mowa tu o tytu³owej piosence, w której T.Love parodiuje boysband. Drug± spraw± jest sukces piosenki Jest super, jest to diametralnie inny utwór od tytu³owej, a jednak cieszy³ siê prawie tak samo du¿ym uznaniem jak Ch³opaki nie p³acz±. Mimo i¿ Jest super nie jest jakim¶ tam banalnym utworkiem, wyra¿anie widaæ w nim t± lekko¶æ jak±T.Love chcia³ przekazaæ w ca³ym swym albumie. Jest to ironiczny utwór pe³en goryczy, z powodzeniem Muniek móg³by go za¶piewaæ ciê¿kim, zachrypniêtym g³osem, tak jak np.: Pocisk mi³o¶ci, jednak tak nie zrobi³... Rok po premierze Ch³opaki nie p³acz± do sklepów trafi³a sk³adanka Best.Love, na której znalaz³o siê 17 czo³owych piosenek, granych prawie na ka¿dym koncercie, plus 2 nowe. Album mia³ u¶wiadomiæ nowych fanów, ¿e T.Love to nie tylko Ch³opaki nie p³acz±, mia³ te¿ daæ zespo³owi trochê wiêcej czasu na nagranie nastêpnej p³yty. Dwunastym oficjalnym albumem T.Love jest Antyidol. P³yta zosta³a nagrana w Anglii, jej realizatorem by³ Niel Simons. T.Love nagrywa³ w studiu Protocol, gdzie swoje single nagrywali miêdzy innymi Biur, Suede czy Placebo. Antyidol wyró¿nia siê nieco ostrzejszym brzmieniem, jest mniej instrumentów jednak d¼wiêki s± bardziej zdecydowane. Teksty s± po prostu genialne. Mimo i¿ nie ma na niej zdecydowanych hitów, album nie odniós³ sukcesu komercyjnego, jest to p³yta, któr± naprawdê warto mieæ.
W listopadzie 2001 ukaza³ siê kolejny album - Model 01. Album ten niestety nie jest kontynuacj± Antyidola. Tym razem T.Love da³ swoim fanom jasno do zrozumienia - najwa¿niejszy jest sukces rynkowy. Do nagrania albumu zosta³o zaproszonych wielu dobrze znanych na scenie muzycznej go¶ci, m.in. Kazik, Kayah, Fisz, Smolik... Modela promuje a¿ 5 singli, utwór "Nie, nie, nie" zosta³ uznany za piosenkê roku 2001, a T.Love grup± roku. Album uzyska³ te¿ status "Z³otej P³yty". W pa¼dzierniku 2002 zosta³a wydana reedycja 2 pierwszych albumów T.Love i 2 nagrañ podziemnych (w postaci bonusów) - Wychowanie razem z Nasz bubelon oraz Miejscowi Live razem z Chamy
id±. W Listopadzie odby³ siê koncert jubileuszowy z okazji 20-lecia istnienia T.Love przed którym odby³ siê najwiêkszy zlot fanów T.Love organizowany przez fanklub Teenage Love Alternative. W grudniu zosta³a wydana p³yta DVD i kaseta VHS ze wszystkimi teledyskami T.Love, dodatkowo na DVD znalaz³y siê fragmenty ró¿nych koncertów i inne dodatki. Na pocz±tku 2003 ukaza³a siê p³yta ze ¶cie¿k± d¼wiêkow± do filmu Superprodukcja. T.Love nagra³ specjalnie na ni± 2 utwory. Dodatkowo na p³ycie znalaz³y siê 2 debiutanckie kawa³ki Jarka Polaka. We wrze¶niu odby³y siê 2 wa¿ne koncerty - Punk Rock Later, na którym zespó³ wyst±pi³ w sk³adzie z przed 15 lat oraz koncert w Londynie. W tym samym miesi±cu ukaza³ siê singiel Polish boyfriend promuj±cy d³ugo oczekiwany koncertowy album T.Live, który na sklepowe pó³ki trafi³ 9-tego listopada. Na p³ycie znalaz³o siê 21 utworów z koncertu jubileuszowego w 2002r. oraz 3 nowe studyjne utwory. W roku 2004 zespó³ zagra³ po raz drugi na Przystanku Woodstock na którym nakrêci³ koncertowe DVD.Równie¿ w tym roku Muniek wyst±pi³ w 2 g³o¶nych duetach... z Krzysztofem Krawczykiem oraz z hip-hopowym zespo³em Zipera. W maju 2004 zadebiutowa³ swoim solowym albumem perkusista T.Love - Sidney Polak, jego p³yta osi±gnê³a ogromny sukces. W pa¼dzierniku 2005 zespó³ wszed³ do studia nagraæ swój kolejny album. "I hate rock'n'roH" mia³ byæ powrotem do rock'n'rollowych korzeni, od których zespó³ mocno odst±pi³ na ostatniej studyjnej p³ycie (Model 01). Do wspó³pracy zostali zaproszeni byli muzycy T.Love - Janek Benedek, Andrzej Zeñczewski, Janusz Knorowski. W grudniu nak³adem Magie Records ukaza³a siê solowa p³yta gitarzysty - Jacka Perkowskiego. 24 marca 2006 d³ugo oczekiwana p³yta "I hate rock'n'roll" ujrza³a ¶wiat³o dzienne. Dzieñ prêdzej koncertem w warszawskiej Stodole zespó³ rozpocz±³ du¿± trasê koncertow±, promuj±c± nowy album. Na tym koncercie mia³ te¿ miejsce kolejny zlot fanów zespo³u, organizowany przez fanklub Teenage Love Alternative. Kontakt: zespolt-love.pl, mened¿er - Katarzyna Przygoda, tel. +48 605 305 525, Bodek Celiñski, tel. +48 601 612 345
Jarocin Festiwal 2006 Sobota 19 sierpnia
16.00 - finali¶ci z ma³ej sceny - laureat nagrody jury i nagrody publiczno¶ci
18.00 BUNKIER (www.bunkier-punk.pl)
Sk³ad zespo³u:
Stary Kulik- voc,bass
Tulik (Osama) - gitara
Ivan- kaloryfer( kalafior-akordeon)
Dziki- bongosy,grzechoty,mlynki,vocal+wiedza historyczna,
zioooM - perkusja
Kapela powsta³a na pocz±tku lat 90-tych, tworz±c tzw. muzykê punk. Sk³ad zespo³u ulega³
wielokrotnie zmianom i z pierwotnego sk³adu zosta³ jedynie wokalista -stary Kulik .Zespó³ przez lata
swojej dzia³alno¶ci mia³ okazjê grywaæ na wielu imprezach takich jak: Jarocin, W.O.¦.P ( w wydaniu
punkowym miasta Kraków, tu pozdrowienia dla Krzeczowskiego) oraz wielu innych.
Bunkier, w swym pierwotnym sk³adzie, stara³ siê swoimi si³ami nagrywaæ i niezale¿nie wydawaæ
materia³ ( tu wielkie dziêki dla Falona), co czynimy w dalszym ci±gu. To, co robimy jest w naszym
mniemaniu form± ¶wiadomej dzia³alno¶ci dziêki Temu, który JEST. Nie jeste¶my muzykami, staramy
siê graæ, i po prostu gramy, a muzyka jest dla nas form± przekazu, bo wci±¿ mamy wiele do
powiedzenia!!!
Materia³ zosta³ nagrany dziêki nieocenionej pomocy Marcina i Jego andergrand ziom studio (MdR-
Marcin damy Radê), oraz ¿yczliwo¶ci i pomocy wielu przyjació³ (Kipiszek nie ma bata!).
Kontakt: Stary Kulik, tel. 667 334 056, e-mail: bunkier-punkbunkier-punk.pl
19.15 ACAPULCO
Sk³ad:
Konrad Wojcicki - ¶piew,
Adam Martuzalski - bas,
Waldek Wojtkowiak - akordeon,
Kuba Martuzalski - bêbny,
Roman Zenker - gitara
Acapulco powsta³o na dwa tygodnie przed Jarocinem'86. Za³o¿y³o go dwóch by³ych cz³onków kaliskiej
Nataszy - Józef i Savana oraz gitarzysta jarociñskiej Paranoi - Fura. W czasie prób zrodzi³ siê
niebanalny pomys³ z akordeonem i tak do zespo³u doszed³ Waldi. Kapela znalaz³a siê w z³otej
dziesi±tce Jarocina" 86 obok takich zespo³ów jak: Kobranocka, Sztywny Pal Azji i Fort BS.
W tamtym czasie Acapulco by³o bardzo ciekawym zespo³em punkowym, nie mówi±c wrêcz
dziwacznym. Otó¿ oprócz wspomnianego akordeonu, zespó³ nie mia³ w instrumentarium gitary
basowej. W 1986 roku zespó³ zaliczy³ równie¿ fina³ imprezy "Rock Na Oko³o Roku" odbywaj±cej siê w
Toruniu. W tym samym roku wydana zosta³a debiutancka kaseta "Kim Ty Jeste¶". Wystêpowali na
pó¼niejszych festiwalach jarociñskich kolejno-1987,89x,91\ by w 1993 roku zawiesiæ istnienie
wydaj±c kasetê podsumowuj±c± dzia³alno¶æ zespo³u .Nagranie nosi³o tytu³ "Dalej Od...". Dyskografie
grupy uzupe³nia "Beer & Fire" z 1989 roku. Acapulco znalaz³o siê równie¿ na wielu sk³adankach w
Europie Zachodniej i USA m.in. "MAI 68"i "Escape From Poogles Wood". Na pocz±tku 2005 roku grupa
wznawia dzia³alno¶æ koncertow± wystêpuj±c na Jarocin PRL Festiwal oraz promuj±c w ca³ej Polsce film
"Skansen Jarocin 2005".
Kontakt: Adam Martuzalski - tel. 691 823 296
20.15 PAWE£ KUKIZ I JEGO GO¦CIE
Trzeci dzieñ festiwalowy jest zwieñczeniem jarociñskiego festiwalu i powrotem do
dawnych. Po koncercie drugiej edycji Bis Listy, zespó³ Bunkier, potem laureat nagrody
publiczno¶ci i nagrody jury z Ma³ej Sceny, po nich jarociñska kapela punkowa Acapulco,
a na koniec sta³y bywalec dobrych jarociñskich festiwali - Pawe³ Kukiz - zaprosi
zaprzyja¼nione kapele. Zagraj± kolejno:
Fort BS
Sexbomba
Proletaryat
Pawe³ Kukiz i Piersi
AyaRL
Ramona Rey
Emigranci
Janek Benedek
Made in Poland