* Jarocin 2006 * 17-19 sierpnia 2006 *

Jarocin 2006


Jarocin Festiwal 2006 CZWARTEK 17 sierpnia

Zespo³y konkursowe:

Graæ bêd± w godzinach 12.00 - 17.00 w kolejnoci wylosowanej rano.

Na scenie festiwalowej wyst±pi±:

LOVE SERVICE - Gdañsk

Love Service" to wie¿a i energetyzuj±ca dawka muzyki ska-core w oryginalny sposób po³±czonej z innym gatunkami muzycznymi. Ten trójmiejski zespó³ uformowa³ siê pod koniec 2004 roku. Po kilku próbach w kompletnym sk³adzie zacz±³ graæ pierwsze koncerty i od razu zwróci³ uwagê publicznoci ciekawym sk³adem, przemylanymi aran¿acjami oraz pozytywn± energi± i zdrow± dawk± autoironii.

W styczniu 2005 LS" nagra³o pierwsze demo w TNT Sounds Studio w Gdañsku, na którym znalaz³o siê 7 autorskich kompozycji i 3 covery amerykañskiej grupy ska-punkowej Mighty Mighty Bosstones". Wkrótce potem zespó³ niespodziewanie stan±³ przed problemami, które sprawi³y, ¿e znikn±³ na d³ugo z amatorskiej sceny muzycznej. Czê¶æ osób, z ró¿nych powodów, opuci³o szeregi LS", na ich miejscu pojawili siê inni... Co jednak nie zabije to wzmocni - zespó³ z now± si³± i mocno poszerzonym materia³em w kwietniu 2006 zaatakowa³ ponownie Trójmiasto i nie zwalnia z tempa, maj±c w tej chwili za sob± wystêpy zarówno przed mniejsz± jak i wiêksz± publicznoci±. Wiêcej informacji na http://www.loveservice.band.pl

Na festiwalu w Jarocinie Love Service wyst±pi w sk³adzie:

Pawe³ Biskupski - wokal

Krzysiek ¦wiêciñski - gitara, chórki

Marek Barañski - gitara basowa, chórki

Igor Maciszewski - perkusja, chórki

Radek Kornas - tr±bka, chórki

Micha³ Mocarski - saksofon tenorowy, chórki

Dawid Chmielewski - saksofon barytonowy, chórki

oraz

Micha³ Sasinowski - saksofon altowy, chórki

Bartek Sulkowski - puzon, chórki

Kontakt z zespo³em : tel. 0511892393; Ibizaop.pl

ZMAZA - Trzcianka

Zespó³ powsta³ na pocz±tku lat 90-tych pod nazw± Zmaza Nocna". Po licznych perturbacjach

i zmianach personalnych sk³ad zespo³u wykrystalizowa³ siê i pozosta³ niezmieniony do dzi.

W pocz±tkowej fazie dzia³alnoci, zespó³ gra³ sporo koncertów o zasiêgu lokalnym, choæ zdarzy³o siê,

¿e startowa³ w tzw. Otwartych drzwiach FMR Jarocin 93. Krótko po tym nast±pi³o ograniczenie

dzia³alnoci zespo³u zwi±zane ze studiami, k³opotami lokalowymi i sprzêtowymi. Mimo tego grupa nie

zawiesi³a dzia³alnoci i w miarê mo¿liwoci pojawia³a siê na nielicznych imprezach. W tym czasie ka¿dy

z muzyków zajmowa³ siê pobocznymi projektami muzycznymi, co mia³o wp³yw na dzisiejsze oblicze

Zmazy.

W 2002 roku zespó³ nagrywa w domowym studio swoje pierwsze demo Amademosz, którego utwory

s± wypadkow± poszukiwañ muzycznych cz³onków zespo³u. Stylistycznie muzyka opiera³a na wielu

gatunkach od punk rocka przez metal czy pastisz hip-hop'u w G-Rap-A". Od tego czasu zespó³ coraz

wiêcej koncertuje m.in. z zespo³ami Moskwa, Habakuk, Cool Kids of Death, a przede wszystkim

Le Illjah. Z tym ostatnim zawi±zuje siê bli¿szy kontakt, czego wynikiem jest wspólna mini-trasa

po po³udniowej Polsce.

W grudniu 2004 roku grupa wchodzi do Studia Q Toma Homa i nagrywa pierwszy studyjny materia³,

na którym gocinnie pojawia siê Tomasz Miód" Mioduszewski z Le Illjah obecnie Jamal. Rok 2005 to

kolejne koncerty m.in. Kozienalia, Jarocin PRL Festiwal, CK Alternatiff w Kielcach, którego Zmaza


zostaje laureatem. Na jesieñ grupa podpisuje kontrakt p³ytowy z wroc³awsk± wytwórni± Rockers Publishing, na wydanie debiutu p³ytowego Owszem". W tym samym czasie zespó³ wspomaga Farben Lehre na trasie promocyjnej Farbeheit. Dziêki trasie dostaje zaproszenie na Punky Reggae live u boku Farben Lehre, Akurat, Zabili Mi ¯ó³wia, oraz na Kultowe Juwenalia w Krakowie. O p³ycie Owszem" napisano:

Propozycja jest konkretna, ale skierowana do wytrawniejszych smakoszy. Prostego punk rocka tu nie
ma za to sporo schizolskiego by nie powiedzieæ wariackiego podejcia do hard core'a, jazz core'a,
grunga, ba nawet reggae czy ragga .. Jest to podej
cie lekko ¿artobliwe, a czasami wrêcz pastiszowe.
Zmaza kojarzy
æ siê mo¿e z takimi grupami jak Prz±¶niczki, 100 Tvarzy Grzybiarzy czy nawet Starzy
Singers, aczkolwiek ironia Zmazy jest bardziej czytelna i janiej ukierunkowana. I to jest w³anie
akurat punkowe podejcie, czemu wokal tylko pomaga. Piosenki s± chwytliwe i nie sprawiaj± wra¿enia
mêczenia dla samego mêczenia. Kilka zgrabnych cytatów                  w odpowiednich miejscach np. w

"Idolu" z Nirvany. "Sam na sam" to chyba 100% cover, a fina³owy "Bond"                        to wariacja na

temat znanej serii filmów. Dowcipnie, ale nie g³upkowato, a instrumentalnie prawie profeska." Z Pasa¿er Nr20

Recenzjê p³yty znajdziecie te¿ w czerwcowym TERAZ ROCK '2006 napisan± przez Micha³a Misztala

Sk³ad zespo³u:

Piotr M³ody" Gmur - git. voc. Sylwester Szadok" Szade - bas Marcin Sopel" Sobkowski - perkusja.

Wiêcej o zespole na stronie http://www.zmaza.com Kontakt z zespo³em: zmazazmaza.pl

THE DOLLS - Kraków

Zespó³ powsta³ 5 lat temu w Krakowie, jego sk³ad siê zmienia³ ale ostatecznie uformowa³ siê

w styczniu 2006.

Gramy muzykê rockowa czêsto wpadaj±ca w hard rock. Wczeniej grywa³ymy g³ównie w krakowskich

klubach, ale ostatnio grywamy w ca³ej Ma³opolsce. Nasze ostatnie sukcesy to: - Nagroda Publicznoci

na festiwalu zespo³ów  rockowych  Rock'n'roll  Music Festival -II miejsce  na festiwalu zespo³ów

rockowych w Brzesku - fina³ Rockautostrady   3 wrzenia 2006 Najbli¿sze plany na przysz³o¶æ to

wydanie w³asnej p³yty co nast±pi po wakacjach.

Sk³ad zespo³u:

Joanna Zab³ocka Skórek -vocal, Urszula Stosio - gitara, Justyna M±drzak - klawisz, Katarzyna Hudzik

- bas, ¯aneta Seweryn - perkusja

Kontakt z zespo³em: tel. 605569746; thedollsinteria.pl; www.thedolls.pl

ACEDIA - S³upca

"Acedia" - zespó³ gra od listopada 2005 r., miejscowo¶æ z któr± mo¿na skojarzyæ Acediê to S³upca.

Muzyka jak± gramy to alternatywa o ciê¿szych i punkowych zabarwieniach.

Grupa oprócz nagranego dema ma za sob± kilka udanych koncertów o lokalnym zasiêgu.

Sk³ad zespo³u: Piotr Marciniak - gitara Mariusz Wróblewski - perkusja Rafa³ Kwiatkowski - vocal Hubert Stakiewicz - bas

Kontakt z zespo³em: tel. 504439732; acedialtlen.pl NAIV - Warszawa


NAIV to zespó³ przyjació³ z Warszawy dzia³aj±cy dotychczas w sto³ecznym undergroundzie. Od wielu

lat ³±cz± wspóln± przyja¼ñ z muzykowaniem, szczeroci±, zaanga¿owaniem i czerpaniem radoci

z tworzenia muzyki. Ich twórczo¶æ kr±¿y blisko orbity punkrocka, ale liryka zdecydowanie od niej

odbiega. NAIV nie chce siê buntowaæ. Woli raczej dawaæ nadziejê i choæ to niemodne, chce piewaæ

o Bogu  i  mi³oci,  ale zdecydowanie wykluczaj±c siê z krêgu rocka  katolickiego" i zespo³ów

ewangelizacyjnych.

NAIV jako jeden z kilkuset zespo³ów bra³ udzia³ w konkursie Bislista" organizowanym przez BIS

Polskie Radio. Nagrod± by³o wydanie debiutanckiej p³yty zespo³u, który zebra³ najwiêksz± ilo¶æ

sms-ów wysy³anych przez s³uchaczy. W czerwcu 2005 r. pierwszym laureatem zosta³ NAIV, a jego

p³yta w³anie ukaza³a siê na rynku.

P³yta zatytu³owana po prostu NAIV" zawiera 13 utworów bli¿szych zwyk³ym, bezpretensjonalnym

piosenkom ni¿ zaanga¿owanym protestsongom. Muzycznie mamy tu i gitarowy brud, i punkow±

energiê (Warszawa p³onie), i delikatne d¼wiêki rodem z karaibskiej pla¿y (Na bielutkim piasku). P³yta

zrealizowana przez Filipa Ró¿añskiego (na co dzieñ muzyka Lao Che i producenta p³yty Powstanie

Warszawskie") nagrywana na analogowym sprzêcie doskonale oddaje zadziorno¶æ i surowo¶æ muzyki

zespo³u. Charakteru muzyce dodaj± autorskie teksty i zapadaj±cy w pamiêæ wokal Wojtka Gniewosza.

Sk³ad zespo³u:

Wojciech Gniewosz - wokal, gitara

Piotr Giera - gitara, wokal

Karol Strzemieczny - bas, wokal

Szymon Pulcyn - perkusja

Kontakt z zespo³em: tel.0601050848; haresnaiv.art.pl

DZIURAWEJ PÓ£ CZEKOLADY - Warszawa

Zespó³ zosta³ za³o¿ony na prze³omie lat 2004/2005 przez Piotra Wojewodê i Krzysztofa Pronobisa. Do

zespo³u do³±czy³ nastêpnie Grzegorz Chlebowski (perkusja) i Aneta Fryze (bas). W wyniku pewnych

nieporozumieñ po oko³o pó³ roku z zespo³u odchodzi Chlebowski i na jego miejsce wchodzi Krzysztof

Cieñ. Na nieca³y miesi±c przed festiwalem w Jarocinie zespó³ opuszcza Aneta Fryze i na jej miejsce

przychodzi Marcin Harasim.

Zespó³ gra szeroko pojêt± muzykê alternatywn± w której mo¿na zauwa¿yæ znaczne wp³ywy muzyki

punk, ska i reggeae. Mamy na koncie koncerty w warszawskim klubie Remont razem z zespo³em

"CHE!" oraz w LO. im. Jana III Sobieskiego w Warszawie obok zespo³u "Farben Lehre".

Obecny sk³ad:

Piotr Wojewoda : gitara / piew /teksty

Krzysztof Pronobis : gitara / piew

Krzystof Cieñ : perkusja

Marcin Harasim : gitara basowa

Kontakt z zespo³em : tel. 888896957; wowik666gmail.com

WIEPRZE - Mylenice

Zespó³ "Wieprze" powsta³ w 2005 roku.. Zagralimy przesz³o 20 koncertów na terenie Mylenic (miasta sk±d pochodzimy) oraz Krakowa. Naszym celem jest koncertowanie i spotykanie na swojej drodze jak najwiêkszej iloci ludzi. Poprzez nasz± muzykê staramy siê wyraziæ przede wszystkim siebie, to co czujemy, mylimy, to co nas boli i drêczy.

Sk³ad zespo³u:

Dawid Golonko - bas

Marek Górka - gitara

Konrad Owczarkiewicz - perkusja

Szymon Zaj±c - g³os

Kontakt z zespo³em: tel. 513922567; szymonzajacpoczta.fm


DATURA - Gniew

DATURA, choæ sw± dzia³alno¶æ rozpoczê³a w Gniewie (rodzinne miasto muzyków po³o¿one w województwie pomorskim) w 1996 roku, do obecnego - piêcioosobowego (wokal, dwie gitary, bas, perkusja) - sk³adu dojrza³a dopiero w 2004 roku. Wypracowane przez lata brzmienie zespo³u wyrasta z po³±czenia niekonwencjonalnych tekstów z wieloma nurtami muzycznymi, pocz±wszy od punck-rocka przez hardcore, koñcz±c na pograniczu psychodeli".

Sk³ad zespo³u: Dariusz Grosa - wokal Karol Saniecki - gitara Rafa³ Cielewicz-gitara Karol Niemiec-bas Tomasz Sedlewski-perkusja

Kontakt z zespo³em: tel. 508123078; dgrocko2.pl; www.datura.pl

KONTR KULTURA - Kraków

Zespó³ powsta³ w po³owie kwietnia 2004 roku, kiedy to dwóch "bezrobotnych muzyków" rozwi±zanego 2 lata wczeniej zespo³u Ewrybady Zgon - Bartek "Zwierzu" Regucki i Marcin "Marian" Jamka, postanowi³o kontynuowaæ dzia³alno¶æ artystyczno - heppeningowo - towarzysk±. W sk³ad nowo powsta³ego zespo³u weszli tak¿e Jan Nowak oraz Micha³ "Grizzli" Rozwadowski. Po miesi±cu wspólnych prób, które odbywa³y siê w domu Micha³a (odbywaj± siê tam nadal), zespó³ zaliczy³ swój debiut na scenie Myslenickiego Domu Kultury podczas Powiatowego Przegl±du Zespo³ów Muzycznych. Ku zaskoczeniu wielu osób w tym cz³onków KONTR-KULTURY ( pod tak± nazwa wyst±pili), zespó³ otrzyma³ wyró¿nienie jury.

Kolejne miesi±ce przynios³y zmiany w repertuarze i sk³adzie zespo³u. Po zagraniu dwóch koncertów, z przyczyn niezale¿nych od nikogo zespó³ opuszcza "Marian". Na jego miejsce w zastêpstwo przyjêty zostaje Robert Rozwadowski (brat Micha³a).Nie by³ to koniec roszad personalnych. Jako, ¿e Robert rozpocz±³ studia zaoczne, nie móg³ byæ zbyt dyspozycyjnym cz³onkiem zespo³u (próby i koncerty zazwyczaj odbywaj± siê w weekendy). Kolejnym "zapasowym" basist± zostaje Krzysiek "Jarzyna" ¦wiat³oñ. Mnogo¶æ obowi±zków wzglêdem pozosta³ych zespo³ów, w których gra, oraz zbli¿aj±ca siê matura pozwalaj± mu zagraæ tylko kilka, ale za to bardzo udanych koncertów. Po koncercie w Pszczynie, który odby³ siê 26 grudnia 2004, w wyniku rozmów na szczycie, kolejnym basist± zespo³u zostaje Marcin "Oles" Olszewski.

Reasumuj±c, obecnie KONTR KULTURÊ tworz±:

Bartek "Zwierzu" Regucki - gitara,voc.

Jan Nowak - gitara,

Marcin "Oles" Olszewski - bas, voc

Micha³ "Grizzli" Rozwadowski - perkusja.

Je¿eli chodzi o zagadnienia geograficzne dotycz±ce kapeli to mo¿na powiedzieæ, ¿e jej cz³onkowie s± ogólnie rzecz ujmuj±c przedstawicielami Polski Po³udniowej(nale¿y tu wymieniæ takie miejsca na mapie jak Kraków, Gocza³kowice Zdrój oraz Dobczyce).Styl muzyczny KONTR KULTURY to punk rock, w którym s³ychaæ wp³ywy twórczoci takich wykonawców jak Dezerter, Fasolki, Siekiera, Ksu, Jimi Hendrix, Sex Pistols, Antonio Vivaldi, TZN XENNA, Armia, Zielone ¯abki i wielu innych. Zespó³ regularnie koncertuje, graj±c na scenach wiêkszych i mniejszych.

RADIO BAGDAD - Gdañsk

Radio  Bagdad to  po³±czenie energii,  wokalnych  melodii  i  kontestacji.  Wypracowana  dewiza  -

oszczêdno¶æ formy i maksimum ekspresji, najlepiej uwydatnia siê na koncertach. Zespó³ stylistycznie


oscyluje na granicy rocka i punka. Trio powsta³o wiosn± 2004 roku. Ma na swoim koncie trzy demówki, oraz ponad piêædziesi±t koncertów.

Sk³ad zespo³u: Sielak - g³os, gitara Dzik - bas, g³os Majones - perkusja,

Kontakt z zespo³em: tel. 508 558 292; radiobagdadwp.pl

18.00 AKURAT (www.akurat.pl)

Sk³ad:

Tomasz K³aptocz - g³os, tr±bka

Piotr Wróbel - gitara, chórek

Wojciech YELLOW ¯ó³ty - gitara, chórek

Ireneusz Wojnar - gitara basowa

Przemys³aw Zwias - saksofon, flet

£ukasz Gocal - perkusja

Dyskografia:

Fantasmagorie - najnowszy album grupy, dostêpny od 31 maja tego roku. Na p³ycie znalaz³o siê 13

utworów, a pierwszym singlem i teledyskiem zosta³ tytu³owy utwór "Fantasmagorie". Wydawc± jest

Metalmind Productions

Prowincja - na p³ycie znajduje siê 13 utworów, w tym wydane na singlach Do prostego cz³owieka",

"Wiej-ska" i "Kapita³".  Oficjalna data premiery p³yty to 1 pa¼dziernika 2003r. Wydawc± jest Agencja

Koncertowo-Wydawnicza Akurat".

Pomarañcza - ta pierwsza p³yta i kaseta zespo³u AKURAT ukaza³a siê 29 stycznia 2001. Na p³ycie

znajduje siê 16 utworów - ³±cznie 61 minut muzyki. Utwory znane z singli i teledysków to: Lubiê

Mówiæ z Tob±", "Droga D³uga Jest" i "Hahahaczyk". Wydawca - Scena FM, dystrybutor - Universal

Music Polska.

Grupa AKURAT powsta³a w Bielsku-Bia³ej, w listopadzie 1994 roku. Za³o¿yli j± uczniowie i studenci o ró¿nych planach zawodowych - graficy, filmowiec, aktor i dwaj muzycy po szkole". Od tamtego czasu ich sk³ad nieco siê zmieni³, Akurat tworzy³o parê osób, których ju¿ nie ma w zespole: Yoyo, Marcin Stroñski, Darek Wilk, Mróva, Jarek Band¿ul i Piotrek Fuchs.

Ich zawodowa kariera rozpoczê³a od kilku amatorskich przegl±dów, na których zdobywali nagrody (Bielsko, Andrychów). Nieco pó¼niej trafili na Przystanek Woodstock w ¯arach, gdzie grali trzykrotnie (1998, 1999, 2001). Potem zaliczyli kilka innych festiwali - m.in. Hunter Fest, Przystanek Olecko, FAMA, Rega³owisko czy czeskie Mish & Mash Party i Skateboard Fest - i zagrali dziesi±tki koncertów. W 2001 roku nagrali pierwszy album Pomarañcza", który zawiera m.in. ich pó¼niejsze przeboje: Hahaczyk", Espania", Droga d³uga jest" i Lubiê mówiæ z Tob±". Kolejn± p³ytê pt. Prowincja" wydali w³asnym sumptem i mimo pantoflowej promocji" rozesz³a siê ona w iloci 5000 egzemplarzy. Dwie pochodz±ce z niej piosenki - Wiej-ska" i Do prostego cz³owieka" - goci³y na listach przebojów wielu rozg³oni radiowych.

Dzi AKURAT to ju¿ w pe³ni profesjonalna grupa, która nic nie straci³a ze swej m³odzieñczej witalnoci. Zespó³ gra ostrzej ni¿ na pocz±tku, zdecydowanie rockowo, jednak nadal siêga po figury rytmiczne rodem ze ska i reggae. Charyzmatyczny wokalista, wietnie brzmi±ce dêciaki, rasowi gitarzyci i sprawna sekcja rytmiczna stanowi± dzisiaj o sile zespo³u. Organizacja koncertów i management: Marcin Jacobson, tel. 0 600 379 612, marcinjacobsony.pl Kontakt z zespo³em: akuratakurat.pl

19.15 INDIOS BRAVOS (www.indiosbravos.com)

Sk³ad:

Piotr Gutkowski - piew Piotr Banach - gitary Krzysztof Sak - gitara Ryszard £abul - gitara basowa


Przemek Filipkowski - klawisze

Tomek Kubik - perkusja

Pawe³ Gawroñski - mened¿er zespo³u oraz klawisze i chórki

Dyskografia:

Mental  Revolution  (reedycja) - dwup³ytowy album  rozszerzony o nowe  utwory,  nagrania

koncertowe i videoclipy.

Mental Revolution - wydana w 2004 roku. Znalaz³y siê na niej takie utwory jak Run run run,

Zabiorê ciê, Pom Pom i tytu³owy Mental Revolution.

Part One - pierwsza  p³yta formacji Indios Bravos wydana w  1999 roku  przy pomocy Kuby

Wojewódzkiego i jego Pa³ac Kultury Records".

Trudno powiedzieæ kiedy tak naprawdê zaczê³a siê historia grupy Indios Bravos. Czy za jej pocz±tek mo¿na uznaæ moment gdy Banach po raz pierwszy zobaczy³, a co wa¿niejsze us³ysza³ Gutka? By³o to w katowickim Spodku na jakiej bran¿owej imprezie w roku bodaj¿e 1996. Banach gra³ wtedy w zespole Hey, a Gutek wspomaga³ swoim g³osem grupê Overmind.

Czy to jednak mog³oby byæ uznane za pocz±tek, skoro wtedy nie zamienili ze sob± ani s³owa? Zrobili to co prawda nied³ugo potem, ale by³o to zbyt formalne spotkanie w jednej z warszawskich pizzerii aby traktowaæ je w formie wstêpu do artystycznej wspó³pracy. Wiêc mo¿e pocz±tkiem Indios Bravos by³y pierwsze ich spotkania na gruncie muzyki? Te¿ chyba nie, bo te mia³y charakter poszukiwawczo badawczy i polega³y g³ównie na wspólnym s³uchaniu muzyki, choæ oczywicie zawiera³y równie¿ niemia³e próby tworzenia. Tyle tylko ¿e by³o to tak odleg³e od tego co zrobili razem potem, ¿e z pewnoci± nie mo¿e byæ to uznane za pocz±tek Indios Bravos. Tym w³aciwym pocz±tkiem jest chyba powstanie piosenki "Drogi" która dwa lata pó¼niej pojawi³a siê na p³ycie "Part One". Dla Gutka by³a to pierwsza nagrana p³yta, za dla Banacha trochê dziesi±ta, a trochê paradoksalnie pierwsza. Po raz pierwszy bowiem nagrywa³ p³ytê w taki sposób. Wygl±da³o to tak, ¿e co jaki czas przyje¿d¿a³ do Warszawy Gutek i w ma³ym mokotowskim mieszkanku piewa³ trzymaj±c w rêku wymontowan± z kolumny g³onikowej siatkow± os³onê, co by nie dmuchaæ w mikrofon. Mikrofon jak siê w niego dmucha wydaje z siebie nieprzyjemne stuki, a Gutek chcia³ piewaæ a nie postukiwaæ. ¯eby by³o jeszcze dziwniej, bardzo czêsto w tym samym pokoju Dziunka ogl±da³a telewizjê, a po dywanie hasa³ Królik. Sam proces tworzenia muzyki te¿ by³ dla Banacha czym zupe³nie nowym, po raz pierwszy bowiem nagrywa³ wszystkie instrumenty i to nie tylko jako muzyk ale równie¿ jako realizator d¼wiêku. Pojawi³ siê te¿ plan stworzenia w³asnej wytwórni fonograficznej, tyle tylko ¿e wymaga³o to wiêkszego zaanga¿owania, a ca³e zaanga¿owanie zu¿y³o siê na etapie powstawania p³yty. Z pomoc± przyszed³ Kuba Wojewódzki który specjalnie w celu wydania tego materia³u powo³a³ do ¿ycia niezale¿n± wytwórnie o nazwie "Pa³ac Kultury". P³yta "Part One" ukaza³a siê w maju 1999 i choæ nie trafi³a do tak zwanej szerokiej dystrybucji, jej nak³ad uleg³ ca³kowitemu wyczerpaniu. Wyczerpany okaza³ siê równie¿ Banach, ale nie nagrywaniem tej p³yty tylko tak ogólnie po ca³oci. Zrobi³ wiêc sobie przerwê w dzia³alnoci muzycznej i nastêpne trzy lata spêdzi³ podró¿uj±c po wiecie u boku Dziunki. Gutek w tym czasie rozpocz±³ wspó³pracê ze rodowiskiem hip hopowym i powo³a³ do ¿ycia w³asny muzyczny projekt Mustafarai. W roku 2002 zapad³a decyzja o nagraniu drugiej p³yty Indios Bravos. Do pierwszego spotkania po latach dosz³o tym razem w bardziej sprzyjaj±cych tworzeniu okolicznociach. Gdzie tak w po³owie drogi pomiêdzy Szczecinem a Koszalinem na strychu stoj±cego pod lasem domu powsta³a pierwsza piosenka - "Mental Revolution". A potem jeszcze "Sign" i "The Sun", choæ pomys³ na te dwie narodzi³ siê du¿o wczeniej podczas pobytu Banacha w Grecji. To w ogóle bardzo kosmopolityczna p³yta. Dwóch Polaków pod hiszpañsko brzmi±c± nazw± nagrywa piosenki rodem z Jamajki, których pierwsze szkice powstawa³y we Francji, Grecji i Japonii. Nawet jeli chodzi o terytorium polski trudno jest przypisaæ Indios Bravos jakiemu konkretnemu miejscu. No bo tak, Gutek urodzi³ siê i mieszka w Katowicach, Banach za choæ aktualnie mieszka w Warszawie to bez w±tpienia szczecinianin. Ze Szczecina pochodz± te¿ muzycy, którzy tworz± koncertowy sk³ad Indios Bravos. Bo Indios Bravos od pa¼dziernika 2002 to ju¿ nie tylko studyjny projekt, ale regularna, koncertowa kapela. Kontakt: Pawe³ Gawroñski -tel.: 509 129 777, menagoindiosbravos.com

20.30 FARBEN LEHRE (www.farbenlehre.plocman.pl)

Sk³ad:

Wojciech Wojda - piew, teksty

Konrad Wojda - gitara, piew


Filip Grodzicki - gitara basowa, piew

Adam Miko³ajewski - perkusja

Dyskografia:

Farbenheit - p³yta pojawi³a siê we wrzeniu 2005 roku, Tytu³ stanowi grê s³ów, nawi±zuj±c± do

g³onego filmu dokumentalnego Michael'a Moore'a Fahrenheit 9/11, jak równie¿ do samej nazwy

zespo³u. Na niej m.in. Punky reggae live, Diabe³ i Terrorystan.

Pozytywka - maj 2003. Energetyczne, dynamiczne akcenty punk-rockowe, wzbogacone o pozytywne

wibracje reggae.

Wiecznie m³odzi - pa¼dziernik 2001 - swobodny wybór 15-stu kompozycji, stanowi±cych trwa³y lad

15-letniej dzia³alnoci. Obok "klasyków", takich jak "Egoici", "Helikoptery", "Handel" czy "Nierealne

ogniska" pojawiaj± siê stare, nieco zapomniane utwory: "Bez wiat³a", "Ulice milcz±" czy 'Twoje oczy".

Atomowe zabawki - maj 2001 - Na kr±¿ku znajduje siê 14 premierowych kompozycji oraz obfity

bonus, który stanowi± trzy utwory z debiutanckiej Bez pokory" oraz frywolna przeróbka "Po¿aru w

Kwaniewicach" z repertuaru Niebiesko-Czarnych.

Gara¿ówka - grudzieñ 1996 - kaseta wydana przez niezale¿n± firmê PSY WOJNY RECORDS zawiera

archiwalne, wczeniej niepublikowane nagrania z pocz±tków dzia³alnoci, z lat 1986- 1990.

Zdrada - czerwiec 1996 - Wersja CD i kasetowa. Zawiera m.in. utwory "Muzyka  i zdrada",

"Niepokój", "Marszarbeit" i "£owcy" .

Insekty - marzec 1995 - trzecia studyjna p³yta zawiera 13 ró¿norodnych kawa³ków, m.in. To

schizofrenia" i Stoj±c obok siebie".

Samo ¿ycie - lipiec 1994 - kaseta z zapisem koncertu w P³ocku,

My maszyny - kwiecieñ 1993 - znalaz³o siê tu kilka znacz±cych dla ca³ej historii zespo³u utworów,

takich jak nastrojowe "Nierealne ogniska", punkowe songi "Handel" i "Mam w ...", przebojowa "Akcja

segregacja".

Bez pokory - pa¼dziernik 1991 - debiutancki album po ponad piêciu latach grania w gara¿ach, a nim

utwory (m.in.): "Bez wiat³a", "Oto Emigranci", "Czekanie na znak" i "Egoici".

Zespó³ Farben Lehre zadebiutowa³ 13 pa¼dziernika 1986 roku, w LO. im. W³. Jagie³³y, gdzie zagrali

dla dwustu osób. Potem grali tu i tam, je¿d¿±c po ca³ej Polsce i nie tylko, a w 1990 zostali jednym z

laureatów Jarocina.

Muzyka p³ockiej formacji Farben Lehre jest energiczna, melodyjna, pe³na radoci grania i wolna od

kompleksów.  Ostre,  aczkolwiek przystêpne d¼wiêki oraz gar¶æ szczerych  s³ów stanowi± próbê

duchowego   porozumienia   siê  z  drugim   cz³owiekiem.   Muzycy  nie   ukrywaj± swoich  fascynacji

twórczoci±: Sex Pistols, Ramones, Clash, Pogues, Dead Kennedys, Bad Religion, Rancid, Greenday,

Ska-P, Ukrainians, U2, Clawfinger, pamiêtaj±c o Nirvanie, R.E.M., New Model Army czy Rolling Stones.

Wa¿niejsze utwory Farben Lehre to: "Helikoptery", "Egoici", "Nierealne ogniska", "Handel", "Nowy

dzieñ", "Rozko³ysanka", "Wiecznie m³odzi", "Matura 2001", "Pozytywka" czy "Judasz".

Kontakt: Wojtek: 604 866 913, Filip: 602 301 006; flehrepoczta.onet.pl; fiehretlen.pl

21.45 HURT (www.hurt.art.pl)

Dyskografia:

Czat - najnowsza p³yta z promowanym utworem Za³oga G"

Babilon. Serki dietetyczne - reedycja dwóch pierwszych albumów na CD.

Dok³adny czas - 2000 - pierwsza p³yta z „¿yw±" perkusj±, (HURT gra³ do tej pory z automatem

perkusyjnym), w mediach pojawia³a siê piosenka "Stare numery" tak¿e poparta teledyskiem.

Musisz to kupiæ - 1999 - najwiêksz± popularno¶æ zdoby³a singlowa piosenka "Na skos", gocinnie na

p³ycie zagra³ Mateusz Pospieszalski

Serki dietetyczne - 1997 - nagrania koncertowe, utwór tytu³owy znalaz³ siê na cie¿ce d¼wiêkowej

do filmu w re¿yserii Rados³awa Piwowarskiego "Autoportret z kochank±"

Babilon - 1994 - debiut kasetowy.

Hurt ma na swoim koncie niezliczon± ilo¶æ koncertów zarówno w ma³ych klubach jak i wielkie plenerowe koncerty. Do tej pory ukaza³y siê trzy single promuj±ce najnowsz± p³ytê Czat": Mary czary", Za³oga G" i Pogoda dla Ciebie". Za³oga G" okaza³ siê byæ sporym ogólnopolskim przebojem, ju¿ po 3 tygodniach obecnoci na Licie Trójki" piosenka znalaz³a na pierwszym miejscu. Jesieni± 2005 w ramach Za³oga G" tour zespó³ zagra³ kilkadziesi±t koncertów. Obecnie Hurt nadal intensywnie promuje swój ostatni album Czat". W marcu 2006 Hurt wraz z zaprzyja¼nionym zespo³em Happysad zagra³ 20-koncertow± trasê Trasa2006".


Zespó³ odwo³uje siê zarówno do gitarowej tradycji, jak i tego co w muzyce najnowsze, najwie¿sze i najbardziej o¿ywcze, zarówno w warstwie muzycznej jak i produkcyjnej. Oprócz wspomnianego "Mary czary" na szczególn± uwagê zas³uguj± zw³aszcza "Za³oga G", "Czat", "Sam, sama, sami" oraz "Link". Muzycy wspieraj±cy Hurt podczas sesji nagraniowej to miedzy innymi Andrzej "Gienia " Markowski (Zaleff, ,Apteka, FlapJack) Wojtek Kare³ (Ocean, Fruhstick) i DJ Patrycia znana miedzy innymi z zespo³u "Husky". Z zespo³em wspó³pracowali te¿ w ró¿nych okresach miêdzy innymi muzycy Skalpela oraz Magiera (znany miêdzy innymi z Kodexu), który tym razem jest autorem remixu na singlu. Liderem zespo³u jest Maciej Kurowicki - który ju¿ w 1997 roku zosta³ laureatem presti¿owej nagrody "Wielka Wroc³awska", przyznawanej przez Wieczór Wroc³awia.

W grudniu 2004 na zaproszenie zespo³u  Pid¿ama Porno Maciek Kurowicki bierze udzia³ w 3 urodzinowych koncertach tego zespo³u (pozostali gocie to: Muniek Staszczyk, Kazik Staszewski, Jarek Janiszewski). Kontakt: maciekhurt.art.pl; koncerty: misiuhurt.art.pl tel.: 0 601 47 00 10

23.00 LECH JANERKA (www.janerka.art.pl)

Dyskografia:

Plagiaty - 2005

Fiu fiu... - 2002

Dobranoc - 1997

Bruhaha - 1994

Bez pr±du -1993

Ur - 1991

Piosenki -1989

Historia podwodna -1986

Klaus Mitffoch -1985

Lech Janerka w polskiej muzyce rockowej pojawi³ siê pod koniec lat siedemdziesi±tych. Wraz z ¿on±

- Bo¿en± Janerk± - wystêpowa³ wtedy na festiwalach piosenki studenckiej. W 1979 roku za³o¿y³ zespó³

Klaus Mitffoch, który (w sk³adzie z Janerk±) nagra³ tylko jedn± p³ytê {Klaus Mitffoch), przez wielu

uznan± za jedn± z  najistotniejszych  w  historii  polskiej  muzyki  rozrywkowej.  Ekspresj± album

dorównywa³ ekspresji zespo³ów punk rockowych, charakteryzowa³ siê jednak znacznie bardziej

rozbudowan± warstw± melodyjn± i harmoniczn±. Teksty odnosi³y siê do rzeczywistoci PRL lat

osiemdziesi±tych, wiele z nich stanowi³a zawoalowana krytyka panuj±cego re¿imu, a tak¿e wezwanie

do  walki  (np.   Powinno¶æ kurdupelka,   K³us Mitroch).  Album  zwyciê¿y³  w  ankiecie   Magazynu

Muzycznego wród dziennikarzy na album trzydziestolecia i wród czytelników Tylko Rocka na album

lat 80.

W 1986 roku po rozpadzie zespo³u Janerka wydaje Historiê podwodn± - p³ytê, sygnowan± ju¿ swoim

imieniem i nazwiskiem. P³yta - o znacznie spokojniejszym (muzycznie i lirycznie) charakterze oceniona

zosta³a zarówno przez krytyków jak i s³uchaczy bardzo wysoko. Niemal wszystkie zawarte na niej

utwory znalaz³y siê na krajowych listach przebojów (np. Konstytucje, Niewole, Ta zabawa nie jest dla

dziewczynek).

W nastêpnych latach Janerka wyda³ kolejne albumy. Nie przynios³y one ju¿ tak spektakularnych

sukcesów,   niemniej   ugruntowa³y  jego   pozycjê   na   polskim   rynku   muzycznym,   jako   twórcy

niezale¿nego, oryginalnego - pozostaj±cego niejako na uboczu sceny rockowej. W 2005 roku muzyk

wydaje p³ytê Plagiaty, nagran± w zmienionym sk³adzie: z gitarzyst± Damianem Pielk±, który zast±pi³

zmar³ego 5 lutego 2004 roku Wojtka Seweryna i Micha³em Mioduszewskim na perkusji. P³yta zawiera

kompozycje,  które Janerka gra³ w czasach m³odzieñczych,  natomiast teksty zosta³y napisane

wspó³czenie. Kr±¿ek cieszy siê sporym uznaniem zarówno publicznoci, jak i krytyków. W tym samym

roku Janerka otrzymuje za niego nagrodê Superjedynki, w kategorii "p³yta alternatywna". Piosenka

Rower dociera do czo³owych miejsc polskich list przebojów, a teledysk do niej zdobywa grand prix na

festiwalu polskich wideoklipów Yach Film. Lech Janerka jest tak¿e autorem muzyki do trzech filmów:

Chce mi siê wyæ Jacka Skalskiego, Obcy musi fruwaæ Wies³awa Saniewskiego i Czy¿ nie dobija siê

konia? Macieja ¯urawskiego. Wyst±pi³ równie¿ w filmie Przemys³awa Wojcieszka G³oniej od bomb

jako ksi±dz Wojciech.

00.15 Voo Voo (www.voovoo.pl)

Sk³ad:

Wojciech Waglewski - instrumenty szarpane, piew


Mateusz Pospieszalski - instrumenty dmuchane, piew

Karim Martusewicz - du¿e instrumenty szarpane

Piotr ¯y¿elewicz - instrumenty uderzane

Dyskografia:

Voo Voo - 1986, Koncert - 1987, Sno-Powi±za³ka - 1987, Ma³e Wu Wu - 1988, Z ¦rody Na

Czwartek - 1989, Letnia Zadyma W ¦rodku Zimy - 1989, Seszele (Muzyka Filmowa) - 1990,

Waglewski Gra-¯onie - 1991, Zespó³ Gitar Elektrycznych - 1991, Zaæmienie Pi±tego S³oñca

-     1992, Mimozalka (Muzyka Teatralna) - 1992, £obi - Jabi - 1993, Kolêdy Pospieszalskich -
1993, Koncert W £odzi - 1994, Zap³acono - 1994, Rapatapa-To-Ja - 1995, Matlka (Muzyka
Filmowa) Mateusz Pospieszalski - 1995, Flota Zjednoczonych Si³ (Najlepsi ¦piewaj± Voo
Voo)
- 1997, Muzyka Od ¦rodka (Muzyka Filmowa) - 1998, Voo Voo Oovoov - 1998,
Kalejdoskop (Muzyka Teatralna) - 1999, Voo Voo Koncert W Trójce - 1999, P³yta Z Muzyk±

-     2001, P³yta - 2002, Voo Voo Z Kobietami - 2003, Trójdzwiêki - 2004, XX CZ.1 - 2005, Voo
VOO 21-
2006.

Zespó³ VOO VOO to nieustannie zmieniaj±cy siê kalejdoskop d¼wiêków, kolorów, s³ów - wielobarwne cia³o muzyczno-towarzyskie nie daj±ce siê w ¿aden sposób zaszufladkowaæ i opisaæ. To zespó³, który osobliwie po³±czy³ takie odrêbne muzyczne wiaty, jak choæby rock spod patronatu Jimiego Hendrixa, piosenkê w stylu Toma Waitsa i przede wszystkim folk ró¿nych kultur - co zapewni³o mu miano jednego z najoryginalniejszych na polskiej scenie, jeli wrêcz nie najoryginalniejszego. VOO VOO powsta³o w 1985 roku w Warszawie z inicjatywy gitarzysty, kompozytora i autora tekstów Wojciecha Waglewskiego wczeniej znanego z Bemibem i Osjana, a publicznoci rockowej z sesji / Ching i supergrupy Morawski Waglewski Nowicki Ho³dys, gdzie zacz±³ piewaæ. Pierwszy sk³ad dope³nili Andrzej Nowicki i Wojciech Morawski oraz Milo Kurtis. W roku 1985 - z Markiem Czapelskim zamiast Morawskiego - grupa wyst±pi³a na Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie, a w nastêpnym przedstawi³a album Voo Voo, który ju¿ by³ manifestacj± oryginalnoci Waglewskiego i jego partnerów. Po odejciu Nowickiego, Kurtisa i Czapelskiego nowy - i jak sam mówi w³aciwy - sk³ad Waglewski sformowa³ na wiosnê 1986, kiedy to do Voo Voo trafili bracia Jan i Mateusz Pospieszalscy oraz Andrzej Ryszka. W 1990 roku Ryszkê, który wyjecha³ na sta³e do Kanady, zast±pi³ znany z Armii i Izraela Piotr "Stopa" ¯y¿elewicz.

Swoist± mutacjê Voo Voo stanowi³ powsta³y z inicjatywy J. Pospieszalskiego zespó³ Ma³e Wu Wu, który na p³ytach Ma³e Wu Wu" (88) i 'Tam, tam i tu" (91) przedstawi³ piosenki dla dzieci równie¿ w wykonaniu dzieci, wród których znalaz³ siê Kuba Sojka - syn Stanis³awa Sojki. Bracia Pospieszalscy - oprócz Jana i Mateusza tak¿e Marcin - wydali album "Kolêdy Pospieszalskich" (93). Mateusz ma na swoim koncie solow± p³ytê pt. "Matika" (95) zawieraj±c± m.in. muzykê do filmu "Balanga" £ukasza Wylê¿a³ka. W realizacji wspomnianych projektów Pospieszalskich uczestniczyli pozostali cz³onkowie Voo Voo. Muzycy s³yszalni s± równie¿ z albumu Tribute To Eric Clapton (95). M. Pospieszalski (który ponadto wspó³pracowa³ ze ¦mierci± Kliniczn±, Sojk± i Kor±) skomponowa³ muzykê, a Waglewski napisa³ s³owa Samej Justyny Steczkowskiej.

Jarocin Festiwal 2006 pi±tek 18 sierpnia

Zespo³y konkursowe - graj± w godz. 12.00 -17.00

Podobnie jak w pierwszym dniu kolejno¶æ prezentacji konkursowych bêdzie losowana,

wiêc ta podana poni¿ej jest przypadkowa i za tak± nale¿y j± braæ.

740 MILIONÓW ODDECHÓW - Opole

Zespó³ "740 milionów oddechów" powsta³ 10 lat temu i od pocz±tku gra³ muzykê SKA. Przez ten okres sk³ad zmienia³ sie kilkukrotnie i zespó³ ewoluowa³ z grupy wspólnie graj±cych przyjació³ do profesjonalnego zespo³u. Nie zmieni³a siê natomiast przyja¼ñ oraz muzyka któr± graj±. W zwi±zku z tymi zmianami podjête zosta³y decyzje o wydaniu w przysz³ym roku pierwszej p³yty oraz graniu zdecydowanie wiêkszej iloci koncertów ni¿ mia³o to miejsce do tej pory. Dziêki swoim umiejêtnociom


oraz sile repertuaru muzycy wierz±, ¿e mo¿na trafiæ do szerokiej publicznoci zajmuj±c siê do tej pory marginalnie traktowanym w Polsce nurtem SKA" Teraz zespó³ tworz±:

Sasha - wokal

Kula - gitara

Miszka - gitara

Fantomas - gitara basowa

Bzyku - perkusja

M³ody - tr±bka

Gregor- tr±bka

Radziu - saksofon

Kontakt z zespo³em: tel. 607327964; oddechyband.pl BUTELKA - Toruñ

Toruñ to nie tylko miasto piernika, Kopernika i Ojca Dyrektora. Od kilku lat    z powodzeniem

funkcjonuje tu BUTELKA. 5 grudnia 2005 roku po d³ugich i starannych przygotowaniach wiat³o

dzienne ujrza³a mikstura z etykiet± RADIO DLA POLAKÓW

Zawarto¶æ nowej BUTELKI to 11 sk³adników muzycznych doprawionych polskimi tekstami. Mamy tu

do czynienia z potê¿nie brzmi±cymi riffami gitarowymi opartymi na solidnym fundamencie sekcji

rytmicznej. Butelka do woli korzysta z wolnoci s³owa. Piêtnuje zak³amanie, dwulicowo¶æ oraz wszelkie

dewiacje. Teledysk zespo³u do utworu Liga Polskich Rodzin" zdoby³ nagrodê na Orange Film Festiwal

2005" w Krakowie natomiast wideoklip do utworu Radio dla Polaków" (nominacja na Festiwalu

Offensiva 2004" we Wroc³awiu) spowodowa³ niez³e zamieszanie w internecie. ¦wiadczy o tym

ogromna        ilo¶æ        ci±gniêæ       tych        obrazów       z       oficjalnej        strony       zespo³u.

BUTELKA to prawdziwy sceniczny zwierz - starannie zaprojektowana scenografia, efekty specjalne,

pirotechnika, rekwizyty i du¿a dawka energii prosto ze sceny na ka¿dym koncercie zespo³u.

Z kalendarium imprez warto wymieniæ koncert Pamiêci G.C."-Toruñ 2003r; W.O.¦.P. - Toruñ 2004 r.

i 2005r; Festiwal HunterFest" - Szczytno 2005r. oraz wspólne koncerty z zespo³ami Chyliñska, KAT,

TSA,         Acid          Drinkers,          Hunter,         Frontside,Totem,         Chainsaw,         Rootwater.

Na koniec roku 2006 Butelka planuje przyst±'PIÆ do nagrania kolejnej p³yty...

Sk³ad zespo³u:

Grzegorz Kopcewicz - voc, keyb

Marek Syso³ - git, voc

Pawe³ Kociszewski - bas, voc

Marek Wituszyñski - dr

Kontakt z zespo³em: gregmfk.torun.pl; www.butelka.metal.pl

KOFEiNA - Olsztyn

KOFEiNA powsta³a w Olsztynie w maju 2004 r, za³o¿ona przez muzyków graj±cych wczeniej m.in.

w zespo³ach Big Day", Hunter", Loud For Love". W styczniu 2005 r. w olsztyñskim Studio X"

formacja zarejestrowa³a 4-utworowe demo promocyjne Gravity". Utwór tytu³owy wci±¿ znajduje siê

w czo³ówce Alternatywnej Listy Przebojów Radia UWM FM.

W listopadzie KOFEiNA ponownie wesz³a do studia, tym razem nagrywaj±c 5 utworów, które znalaz³y

siê na EP zatytu³owanym Shoot The Star". Tytu³owa piosenka jest grana obecnie przez kilka

rozg³oni radiowych (m.in. jako Muzyczna Bomba Tygodnia" Radia UWM FM). Zadebiutowa³a równie¿

od razu na 1 miejscu Artlisty.

W lutym 2006 r. piosenka Gravity" okaza³a siê zwyciêzc± rocznego podsumowania Artlisty 95,9.

Obecnie zespó³ prowadzi rozmowy w sprawie nagrania i wydania debiutanckiego albumu.

Sk³ad zespo³u:

Piotr Wasyluk - wokal

Maciej Romanowski - gitara


Wojciech Olkowski - gitara Jacek Olszewski - gitara basowa Arek Kowalski - perkusja

Kontakt z zespo³em: Maciej Romanowski - tel. (+48) 697 704 522, e-mail: romanowski_maciejo2.pl Oficjalne strony zespo³u: www.kofeina.art.pl; www.myspace.com/kofeina

NASTY HABITS - Warszawa

Zespó³ pojawi³ siê na naszej scenie w listopadzie ubieg³ego roku. Niemniej jednak ekipa sk³ada siê ze starych wyjadaczy. Wokalista i gitarzysta Danie ju¿ w latach 80-tych grywa³ w punkowych i gotyckich grupach w swojej rodzimej Kalifornii, perkusista Mikê w tym samym czasie bêbni³ w podobnych kapelach na Wyspach Brytyjskich. Basistka Crazy Seniorita si³± rzeczy da³a siê poznaæ wiatu du¿o pó¼niej ni¿ wymienieni dwaj d¿entelmeni, jako organizatorka warszawskich psychobillowych imprez. Dryfuj±c pomiêdzy brzmieniem punk'77 a klimatami gotyckimi i rockandrollem, to z³o¿one z mi³oników muzyki i dobrej zabawy trio skomponowa³o do tej pory parê wpadaj±cych w ucho piosenek i tworzy ich coraz wiêcej. Zagrali jak dot±d kilkanacie koncertów, w tym tak¿e za granic±. Na forach zagranicznych okrelani s± jako Dead Kennedys meets the Cramps" albo old school punk rock meets Tali Boys". Demo nagrali w marcu a po wakacjach maj± zamiar wydaæ p³ytê. Sk³ad zespo³u:

Danie D. Nasty" Stewart - piew / gitara (US) Ewa Crazy Senorita" Koæ - bas / chórki (PL) Michael Caine - perkusja / chórki (UK)

Kontakt z zespo³em: tel. 502168602; crazysenioritagmx.net; www.myspace.com/nastyhabitspl OBRASKI - Be³chatów

Zespó³ Obraski powsta³ w 2002 roku w Be³chatowie. Ale tak naprawdê ze wzglêdu na miejsca

zamieszkania poszczególnych cz³onków grupy mo¿na powiedzieæ ¿e jestmy ekip± be³chatowsko -

³ódzk±

Wszyscy z osobna mieli ju¿ wczeniej styczno¶æ z muzyk±, graj±c w ró¿nych zespo³ach ale zawsze

graj±cych ostr± odmianê rocka. Pocz±tkowo dzia³alno¶æ koncertowa zespo³u sprowadza³a siê do

wystêpów w be³chatowskich klubach RED , 7 GRZECHÓW i SPEED ROCK.

Po przeprowadzce Andrew do £odzi zespó³ nawi±za³ szereg kontaktów zarówno z managerami klubów

muzycznych jak i zespo³ami oraz lud¼mi odpowiedzialnymi za organizacje koncertów. Jeden z tych

kontaktów, z Agencj± Artystyczno - Reklamow± de'Kompresja", okaza³ siê bardzo owocny co

pozwoli³o zaistnieæ grupie na ³ódzkim rynku muzycznym. Dostalimy propozycjê wystêpu w ³ódzkiej

edycji Wielkiej Orkiestry ¦wi±tecznej Pomocy gdzie fragment naszego wystêpu zosta³ wyemitowany

przez TVP3 i zaraz potem nasze utwory pojawi³y siê w nocnych audycjach Programu III Polskiego

Radia.

Od tego czasu zaczêlimy graæ ze znanymi zespo³ami wystêpuj±cymi w £odzi: Koncerty z Akurat,

Dezerterem i Armi± zgromadzi³y po ponad 500 osób co da³o mo¿liwo¶æ zaprezentowania siê przed

szersz± publicznoci± po raz pierwszy i jak siê okaza³o - nie ostatni.

Zespó³ zaproszono na kilka zlotów motocyklowych oraz obchody Dni Miast. Granie u boku gwiazd

i bardzo dobre przyjêcie przez publiczno¶æ, jak np. w Rawie Mazowieckiej z KSU i ODDZIA£EM

ZAMKNIÊTYM, pozwoli³o cz³onkom zespo³u nabraæ wiary we w³asne mo¿liwoci i jak siê niebawem

okaza³o, otworzy³o drzwi do elity polskiego Rocka. W kilka dni po tym koncercie zespó³ dosta³

propozycjê zagrania na najwiêkszej imprezie rockowej w kraju - Rockowisku..

Muzycy postanowili wykorzystaæ t± szansê promuj±c siê medialnie i w pa¼dzierniku 2005 zespó³

Obraski zarejestrowa³ nowe nagrania studyjne a na pocz±tku listopada do utworu W³adza" powsta³

teledysk.  Jego  emisja   przewidziana jest  w  sieci  kablowych  telewizji  zarówno  lokalnych jak

i ogólnopolskich.

Sk³ad zespo³u:

Andrew - wokal

Kamil - bas


Kara - gitara Koval - perkusja

Kontakt z zespo³em: tel. 880575135; obraskiinteria.pl; www.obraski.prv.pl

SANDALESS - E³k

E³cka formacja muzyczna, która powsta³a w 1997 roku, a jej obecny sk³ad ukszta³towa³ siê w kwietniu

br.   W tym sk³adzie powsta³a pierwsza profesjonalna p³ytka (EP) wydana wspólnymi si³ami przez

za³ogê Sandaless. Obecnie zespó³ koncertuje i przygotowuje siê do nagrania p³yty d³ugograj±cej.

Sandaless   to   miêdzy   innymi   laureat   Malborskich   Przegl±dów   Muzycznych   i   tegorocznego

Miêdzynarodowego Festiwalu Rockowego Kierunek Olsztyn". Ma za sob± koncerty w kraju i za

granic±.

Muzyka, któr± gramy jest prawdziwa, nasza i niesie ze sob± pozytywny przekaz energii. Jestemy

zdeterminowani, by zaraziæ ni± jak najwiêksz± grupê odbiorców.

Sk³ad zespo³u:

Krzysztof Laszkowski - vokal, gitara

Piotr Mikulski - perkusja

Rafa³ Lemieszka - bas

Rafa³ Poniatowski - gitara

Kontakt z zespo³em: tel. 509134628; www.sandalessband.pl

JUNK - Bia³ystok

Zespó³ Junk" (czytaæ:  D¿ank) powsta³ w Bia³ymstoku   3 lata temu. Gramy punka z tekstami

wolnociowymi.  Zespó³ gra³ przed  kapelami (wymieniam te bardziej znane) W³ochaty" (Akcja

Alternatywna) Budzy" i Trupia czaszka" oraz na mniejszych  imprezach. Wiêcej grzechów nie

pamiêtam.

Sk³ad zespo³u:

Mateusz Smorczewski - gitara, wokal

Andrzej iwaniuk - mgitara basowa

Grzegorz B±czek - perkusja

Kontakt z zespo³em: 085 7412783; palumpaluminteria.pl

DELIRYKA - Warszawa

Muzyka DeLiryki to po³±czenie hiphopowych, czasem funkuj±cych rytmów, z rockowym brzmieniem. W tym projekcie wa¿ny jest tekst, który nie stanowi tylko ozdobnej funkcji, ale jest integralnym i wa¿nym elementem ca³ego przedsiêwziêcia. Staramy siê nie popadaæ w pretensjê ani patos, pamiêtaj±c przy okazji, ¿e w muzyce rozrywkowej jest miejsce na tekst g³êbszy ni¿ piewanie

0 ró¿owych motylkach...

Zespó³  DeLiryka,  to  autorski  projekt  4  m³odych  muzyków,  pochodz±cych  z  ró¿nych  wiatów

muzycznych.

Basista - Janek Witaszek - nagrywa³ i/lub gra³ do tej pory m.in. z: Robertem Janowskim, Edyt±

Bartosiewicz, Natali± Kukulsk±, Nor± i Natali± Niemen, zespo³ami "SDCTEEN" oraz "SEVENTEEN".

Obecnie gra równie¿ w teatrze ROMA, w spektaklu Moja mama Janis".

Perkusista - Dominik Jêdrzejczyk - to muzyk od 8 lat stale wystêpuj±cy na koncertach WO¦P w pó³nocnej Polsce . Przez 4 lata by³ zwi±zany w grup± Gutentag", z któr± zdoby³ kilkanacie

1 nagród na ró¿norodnych przegl±dach kapel rockowych. Od dwóch lat wspó³pracuje z warszawskimi
muzykami oraz uczy siê w szkole Muzyki Rozrywkowej i Jazzu w W-wie na wydziale perkusji.

Gitarzysta - Marek Kêpa - to muzyk przede wszystkim sesyjny, który do tej pory uczestniczy³ w kilku offowych projektach rockowych; m.in. z utalentowan± m³od± wokalistk± - Ani± Czartorysk±. Wystêpowa³ równie¿ na koncertach WO¦P.

Wokalista - Jacek Jêdrasik - wspó³za³o¿yciel parodystycznego podziemnego projektu muzycznego - "Koby³y z Saturna". Wspó³pracuje tak¿e z funkuj±c± grup± "£±ki £an", z któr± tworzy


side projekt" - "Dzia³oszyn Band". Na koncie - kilkadziesi±t koncertów w stolicy i kilka poza ni±. Autor muzyki do dwóch przedstawieñ teatralnych: wT. Dramatycznym i T. Powszechnym w W-wie.

Kontakt z zespo³em: tel. 503502985; yendrasso2.pl

FILL - Katowice

Pochodzimy z Katowic, zespó³ istniej od listopada 2004 roku. FILL to zespó³ prezentuj±cy niezwykle

¿ywio³ow± i nowoczesn± mieszankê muzyki rockowej, ska, bluesa i hip-hopu.

Na koncertach FILL jest nieobliczalny.

Spontaniczno¶æ, szczero¶æ i zaanga¿owanie to wszystko tworzy wybuchowy energetyczny show, który

po kilku d¼wiêkach porywa publiczno¶æ do zabawy.

W Studio Polskiego Radia w Katowicach, nagralimy wietn± rockow± p³ytê, pe³na energii, luzu.

Muzyka i bardzo interesuj±ce teksty jako ca³o¶æ tworz± dobry rockowy album o du¿ym potencjale

komercyjnym. Krótko mówi±c wie¿e ujêcie tego, co klasyczne.

FILL to uczestnik i laureat wielu ogólnopolskich festiwali muzycznych.

Sk³ad zespo³u:

Adam Sobota - piewnie

Mariusz Cha³upka - gitarowo

Przemek K³akus - giraranie

Piotr Wo³ynko - uderzenie perkusyjne

Artur Gieroszka - szyjmy na basie

Kontakt z zespo³em: tel. 505 550424; uve interia.pl

MIGUEL &THE LIVING DEAD - Warszawa

Miguel and the Living Dead" to pi±tka weso³ych potêpieñców z Warszawy spod znaku horror-punk.

Kapela dzia³a od 2001 roku i gra oryginaln± mieszankê punka, rocka gotyckiego i siarczystego

rock'n'rolla z piek³a rodem, za ca³o¶æ, wraz z image i tekstami, obficie oblewa krwawym sosem rodem

z kiczowatych horrorów i filmów science-fiction.

Bez zbytniej przesady mo¿na powiedzieæ, ¿e ch³opaki stanowi± na polskiej scenie muzycznej dosyæ

niepowtarzalne zjawisko, co bywalcy ich koncertów z pewnoci± mog± potwierdziæ.

Przez kilka   lat  dzia³alnoci Miguel  and  the  Living   Dead" zyskali spore  uznanie   i  popularno¶æ

na gotyckich, punkowych i alternatywnych scenach podziemnych Europie Zach. i USA. Potwierdzeniem

tego   s±   entuzjastyczne    recenzje wydanej   za   granic±   p³yty   "Alarm!!!" (2005)   w   polskiej

i   miêdzynarodowej   prasie podziemnej   oraz   zagrane   koncerty   we   W³oszech,   Francji,   Austrii,

Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Luxemburgu.

Jeli takie nazwy jak The Damned", Misfits", Armia", The Cramps", The Meteors", Siekiera"

czy Siouxsie and The Banshees" powoduj± u was szybsze bicie serca to bez wahania zmierzajcie

na najbli¿szy koncert Miguela.

Dewiza zespo³u to: "Halloween przez ca³y rok!!!"

Sk³ad zespo³u: Pawe³ Prabudzki - voc. Piotr Nowakowski - git. Tomasz Wrzeniowski - bas Krzysztof Burzycki - keyb. Mariusz Markiewicz - dr.

Kontakt z zespo³em: migueldeado2.pl; www.migueldead.com 18.00 DOGBITE (www.dogbite.pl)


Sk³ad:

Marcin Martini" Kurowski - vocal,

Marcin Biker" Kleiber - gitara basowa,

Micha³ Majkel" Kurowski - gitara, back vocal,

Robert „¦wiergol" ¦wierczyñski - perkusja,

Piotr Dziki" Chancewicz - gitara, back vocal.

Dyskografia:

Ugryz³ mnie pies, czyli psy koty i inne k³opoty - 2003,

Turboepka - 2004/2005.

Zespó³ Dogbite powsta³ w listopadzie 1996 roku z inicjatywy Micha³a Kurowskiego. W czerwcu '97

nagra³ pierwszy koncert dla TVP, a od 1999 roku regularnie goci³ na scenie WOSP przez gmachem

Telewizji Polskiej przed Pa³acem Kultury i Nauki. Wystêpowa³ na koncertach i festiwalach z takimi

zespo³ami Voo Voo, ONA, Budka Suflera oraz angielsk± gwiazd± Smokie. Zagra³ te¿ na Przystanku

Woodstock dla 350-tysiêcznej publicznoci.

Brzmienie kapeli oscyluje wokó³ nowej fali amerykañskiego rocka, jednoczenie czerpi±c z korzeni

polskiej muzyki rockowej oraz klimatów reggae i ska. Charakteryzuje siê motoryczn± sekcj± rytmiczn±

i mocnymi gitarami oraz bardzo melodyjnymi wokalami.

W marcu 2002 roku Dogbite podpisa³ kontrakt fonograficzny z Warner Musie Poland. Utwór Dzieñ

¦wira" zespo³u Dogbite towarzyszy³ polskiej produkcji komediowej pod tym samym tytu³em w re¿yserii

Marka Koterskiego.

Drugim singlem kapeli by³ cover zespo³u Oddzia³ Zamkniêty pod tytu³em Zabijaæ siebie, który trafi³ na

siódme miejsce listy najczê¶ciej granych piosenek w rozg³oniach lokalnych. P³ytê pt. Ugryz³ mnie

Pies, czyli psy koty i inne k³opotypromowa³ singiel Rega³owy, którego teledysku wyst±pi³a Aleksandra

Wo¼niak. Kolejnym singlem zespo³u by³ utwór Gizela, do którego powsta³ bardzo wakacyjny, kolorowy

lecz niebanalny teledysk. By³ to jeden z najczê¶ciej prezentowanych teledysków podczas wakacji 2004.

Dotar³ na 1 miejsce listy przebojów MTV Select.

Pod koniec roku 2003 Dogbite przygotowa³ dla swoich fanów specjaln±, punkow± wersjê Przybie¿eli

do Betlejem. Mo¿na j± by³o pobraæ ze strony zespo³u w postaci mp3 razem z oryginaln± ok³adk±

i naklejk± na singiel.

W grudniu 2004 premierê internetow±, a w   styczniu 2005 premierê sklepow± mia³ kolejny kr±¿ek

zespo³u   Dogbite   pt.   Turboepka promowany  singlem   i  teledyskiem   Hej ma³a oraz  singlem

Turbowarszawianka.

Kontakt: dogbitedogbite.pl

19.15 CANDIDA (www.candida.pl)

Sk³ad:

Ramas - vocal Franc - gitary, ¦lepy - bêbny, Majkel - bas Dyskografia: Meta - 2005

Zespó³ Candida powsta³ we wrzeniu 2003 roku z inicjatywy dwóch muzyków: perkusisty ¦lepego oraz gitarzysty Franca. Wspólne granie muzyki zaowocowa³o stworzeniem 14 kompozycji charakterystycznych dla ciê¿kiego gitarowego grania. Wiosn± 2004 roku do³±cza do zespo³u wokalista i gitarzysta Ramas. Pod koniec kwietnia tego roku zespó³ wchodzi do studia Candida Recording Studio, gdzie intensywnie pracuje nad nagraniem i produkcj± pierwszej p³yty. We wrzeniu 2004 roku do zespo³u do³±cza basista Root. W grudniu 2004 roku Candida gra pierwszy koncert. 2005 rok to okres na wydanie pierwszej p³yty oraz granie na koncertach i festiwalach. W czerwcu 2005 roku grupê opuszcza basista Root. We wrzeniu 2005 roku grupa wydaje swoj± pierwsz± p³ytê pt. META. Na p³ycie znajduje siê 11 kompozycji plus 2 remiksy oraz teledysk. Równie¿ we wrzeniu 2005 do³±cza do zespo³u basista Majkel z którym zespó³ zaczyna realizowaæ materia³ na now± p³ytê. Kontakt: 691 941 725 lub 604 928 099, e-mail: bandcandida.pl

20.30 W£OCHATY (w³ochaty.most.org.pl)

Sk³ad:


JE¯ - bas, g³os, od 1987. Je¿eli szukacie winnego to jest to w³aciwa osoba. Jedyny cz³owiek, który

by³ na wszystkich koncertach W³ochatego. Stara siê, by to wszystko trzyma³o siê jako kupy.

BILLY - perkusja, w kapeli od 1987 czyli od pocz±tku.

PAULUSS - g³os, od 1990.

SKODA - gitara, g³os, od 2003.

DYDAS - gitara nr 2, g³os, od XI 2004.

Dyskografia:

Bunt i mi³o¶æ - 2005, Dzieñ gniewu - 2004, Tryumf anarchii nad tyrani± - 2002, Zmowa -

2000, Zamiana pieniêdzy na rebeliê - 2000, Droga oporu - 1999, Wojna przeciwka ziemi -

1996, Bank wiatowy, EP - 1996, W³ochaty LP - 1995, W³ochaty kaseta - 1994, W³ochaty EP -

1993, W³ochaty Life - 1993, For sale, kaseta - 1991.

To legendarna ju¿ punkowa formacja ze Szczecina. Graj± ostr± i bezkompromisow± muzykê, piewaj± zaanga¿owane teksty, a wiêc kwintesencjê szczerego do bólu punka, na który czekaj± ca³e rzesze wiernych fanów.

Zespó³ W³ochaty zagra³ swój pierwszy koncert 1 maja 1987 w Szczecinie. Pierwotnie nazywali siê W£OCHATY ODKURZACZ i grali w sk³adzie : Je¿ (bas, voc), Fagas (g) i Billy (dr). Z drugiego cz³onu zrezygnowali w 1990 roku, w tym samym roku pierwszy raz wys³ali swe zg³oszenie do Jarocina - bez rezultatu. Po kilku próbach zostali zauwa¿eni na jarociñskiej scenie. W 1993 roku otrzymali wyró¿nienie, czyli 2 nagrania i wystêp na du¿ej scenie. Jesieni± 1993 roku wysz³a oficjalnie piracka kaseta LJVE z koncertem W³ochatego z du¿ej sceny w Jarocinie, niestety tytu³y utworów i sk³ad zespo³u by³y zupe³nie zmylone. Zaraz potem w studiu Z³ota Skala nagrany zostaje materia³ z dotychczasowymi kawa³kami, gdzie gocinnie zapiewa³a Mrówa. Jeszcze w tym samym roku wychodzi singiel z utworami z Jarocina wydany na winylu. W 1994 zmienia siê nieco sk³ad, dochodzi Anka z saksofonem. Wkrótce kaseta W³ochaty wychodzi na polski rynek oraz For sale ukazuje siê ponownie. W 1997 nastêpuj± kolejne zmiany w sk³adzie zespo³u: odchodzi Anka i Fagas, a do³±cza nowy gitarzysta - Filip. W 2002 roku po roku przerwy W³ochaci wracaj± do gry z nowym gitarzyst± - Graba. Jeszcze w tym samym roku (18 maja) odbywa siê w Szczecinie koncert "15 lat zmagañ z systemem", który zosta³ zarejestrowany i wydany na nowej p³ycie Tryumf anarchii nad tyrania. Na tej p³ycie znalaz³ siê pierwszy teledysk kapeli - "Ka¿dy krok niesie pokój". Rok 2003 niesie kolejne zmiany - na gitarze gra Skoda a w marcu 2004r. - dochodzi drugi gitarzysta M³ody. Kontakt: wlochatybillytlen.pl, wlochatybandyahoo.co.uk

21.45 KONIEC ¦WIATA (www.koniecswiata.art.pl)

Sk³ad:

Jacek Stêszewski "D¿eki" - piew, gitara

Jacek Czepu³kowski "Czepek" - gitara, piew

Szymon Cirbus "Szymek" - tr±bka, chórki

Piotr Po³aniecki "Piter" - perkusja

Marek Mrzyczek "Melo" - bas

oraz

Zbyszek Kruczek "Mruku" - menago

Micha³ Rosicki "Rosa" - realizator d¼wiêku

Andrzej Vito "Endriu" - szofer

Dyskografia:

Kino Mockba - 2005,

Symfonia na sprzeda¿ - 2002,

Korzenie - 2000,

Reggae przeciwko rasizmowi Winter reggae 2000 - nagrania zosta³y zarejestrowane podczas

Festiwalu "Winter Reggae 2000". który odby³ siê 3.12.2000r. w gliwickim klubie "Brawo", na p³ycie

znalaz³ siê utwór Koñca ¦wiata - 4 Strony.

Zespó³ Koniec ¦wiata powsta³ w styczniu 2000 roku w Katowicach z inicjatywy Jacka Stêszewskiego (piew, gitara). Po siedmiu miesi±cach muzykowania, Koniec ¦wiata nagra³ swoj± pierwsz± kasetê pt. Korzenie w studiu "Clash" we Wroc³awiu. Nastêpnie kaseta zosta³a wydana przez wydawnictwo "Zima". To przyczyni³o siê do tego, ¿e Koniec ¦wiata zacz±³ coraz wiêcej koncertowaæ i pojawiaæ siê na


znanych festiwalach, takich jak: Afryka w Toruniu, Warszawski Festiwal Reggae, czy te¿ Winter Reggae w Gliwicach. W lipcu 2001 grupa postanowi³a nagraæ swój drugi materia³. Tym razem pad³o na "Studio Czad". Nowy projekt by³ ambitniejszy od pierwszego, bardziej przemylany, z rozbudowan± sekcj± dêt±. Drugi album podobnie jak pierwszy wyda³o wydawnictwo "Zima" i nosi tytu³ Symfonia na Sprzeda¿. Album ukaza³ siê w marcu 2002 roku.

Jeszcze przed ukazaniem siê drugiej p³yty, w zespole zasz³y powa¿ne zmiany personalne. Na szczê¶cie w nied³ugim czasie uda³o siê go skompletowaæ i w ten sposób na dzieñ dzisiejszy sk³ad Koñca ¦wiata tworz±: Jacek "D¿eki" Stêszewski (piew, gitara), Jacek "Czepek" Czepu³kowski (gitara, piew), Szymon Cirbus (tr±bka, chórki), Piotr "Piter" Po³aniecki (perkusja), Marek "Melo" Mrzyczek (bas). Po nagraniu drugiej p³yty Koniec ¦wiata zagra³ kilkadziesi±t koncertów w ca³ej Polsce min: wyst±pi³ na IX Przystanku Woodstock oraz w 2003 wyruszy³ w swoj± pierwsz± trasê koncertow± obejmuj±c± wiêksze miasta Polski. Obecnie Koniec ¦wiata wyda³ kolejn± trzeci± ju¿ p³ytê pt. Kino Mockba, tym razem wydawnictwem oraz dystrybucj± zajmuje siê Lou & Rocked Boys c/o Rockers Publishing" z Wroc³awia.

Kontakt: koncerty - Zbyszek Kruczek (Mruku) 503 170 514, zespó³ - Jacek Stêszewski (D¿eki) 503 97 20 58, postmasterkoniecswiata.art.pl, Jacek Czepu³kowski (Czepek) 506 79 76 26

23.00 STRACHY NA LACHY (www.strachynalachy.art.pl)

Sk³ad:

Graba¿ - g³os + gitara

Kozak - gitara + g³os

Longin Lo - bas + g³os

Maniek - nie gra tylko na basie

Kuzyn - bêbny

Anem - klawisze+g³os

Pan Areczek - akordeon

Dyskografia:

Pi³a Tango - 2005 - Podobnie jak przy pierwszej p³ycie - Strachom w nagraniu albumu pomog³o

wielu zaproszonych goci - Tom Horn  na klawiszach, Tomek Ziêtek na tr±bce czy Zbigniew

Zamachowski, który mistrzowsko u¿yczy³ swego g³osu Mêdrcowi w "Pogrzebie Króla". Jeden z goci

sesji "PI£A TANGO" - Arek Rejda od 3 wrzenia sta³ siê siódmym cz³onkiem strachowego kolektywu...

Dzieñ dobry kocham ciê - 2005 - singiel zpowiadaj±cy kr±¿ek Pi³a Tango.

Strachy na lachy - 2003 - obok piosenek autorstwa Graba¿a, na p³ycie znalaz³y siê kultowe

szlagiery z minionych epok: piosenka z filmu "Stawiam na Tolka Banana" oraz kompozycja Krzysztofa

Komedy, do s³ów Agnieszki Osieckiej "Nim wstanie dzieñ" z pierwszego polskiego westernu "Prawo

i piê¶æ".

Graba¿ i Strachy Na Lachy to nowa formacja powo³ana przez Graba¿a i Kozaka za³o¿ycieli Pid¿amy Porno. Urodziny nowej kapeli sprowokowa³ Artur Burszta , twórca Literackiego Portu Legnica, pewnym niefrasobliwym telefonem do Graba¿a. Burszta uk³adaj±c program Portu postanowi³ zaprosiæ Graba¿a, o którego solowych popisach s³ysza³ wiele dobrego i z³ego zarazem... Graba¿ po przyjêciu zaproszenia zaanonsowa³ pojawienie siê w Legnicy w rozszerzonym sk³adzie. - Znudzi³o mi siê ju¿ granie solówek - mówi Graba¿ - To by³o mocno stresuj±ce i zwa¿ywszy moje instrumentalne cieniactwo - artystycznie niezadowalaj±ce. Podczas nagrywania "Marchefki w butonierce", wieczorami, mielimy wiele wolnego czasu. Instrumenty byty pod rêk±... wiêc jamowalimy, czasami a¿ do rana [...Jzadzwoni³em do Kozaka... Kozak przetelefonowa³ do Longina Lo, basisty, cz³owieka, który jest w stanie na swym instrumencie zagraæ wszystko. Longin gra w INRI ostrej punkowej za³odze z Pity, grywa reagge, piosenkê poetyck± z Ml³k± Malzahn... Ostatnim projektem, w który Longin zaanga¿owa³ siê równie¿ emocjonalnie jest formacja Na Górze, zespó³, który stworzyli opiekunowie i wychowankowie Domu Pomocy Spo³ecznej w Rzadkowie. Jednym z muzyków tej Orkiestry jest Maniek Nalepa, gitarzysta, który w nowym projekcie Graba¿a "Kozaka zacz±³ graæ na kongach, a jak siê to pó¼niej mia³o okazaæ na wszystkich instrumentach... poza gitar± basow±.

W tym sk³adzie, po dwóch próbach w Pile, jako Graba¿ + Kto Tam Jeszcze zagrali ponad dwugodzinny koncert w Legnicy. Sam koncert jak i przyjêcie publicznoci zachêci³o ch³opaków do dalszej pracy, prób, komponowania nowych piosenek i wymylenia nowej nazwy: Graba¿ i Strachy Na Lachy. W³anie pod tak± nazw± Graba¿, Kozak, Longin i Maniek wyruszyli w swoj± debiutanck± mini -trasê po 5 miastach w Polsce. Po trasie zespó³ rozszerzy³ sk³ad o perkusistê Pid¿amy Porno - Kuzyna


oraz o Anema - multiinstrumentalistê - z zaprzyja¼nionej pilskiej formacji Alians. Od tego momentu

formacja pracuje pod rozszerzon± nazw±: Miêdzymiastówka Muzykuj±ca Graba¿ i Strachy Na Lachy. W

styczniu, Graba¿ og³osi³ 2005 rok ? rokiem Strachów. Zespó³ rozpocz±³ pracê nad albumem  "Pi³a

Tango".

Pomys³y na melodie i teksty powsta³y jeszcze koñcem listopada..., Mówi Graba¿: "...praktycznie w

jeden wieczór, skomponowa³em 6 kawa³ków, potem je¼dzi³em wieczorami autem po Poznaniu i na

dyktafon nagrywa³em uzupe³nienia melodii i ca³e zwrotki tekstów. To by³a szalona amba, nigdy nic

takiego przez ostatnie 20 lat mnie nie spotka³o, by³em jak karabin maszynowy, najbardziej ba³em siê,

¿e zapomnê to co ju¿ wymyli³em...

Graba¿ podejmuje decyzjê o usuniêciu swojej ksywki z nazwy grupy. Od tej pory prawid³owa

i obowi±zuj±ca nazwa grupy brzmi: Strachy Na Lachy.

Nowa p³yta ukaza³a siê na rynku 7 listopada 2005 roku, a pierwszym, ogniowym singlem by³ utwór

"Dzieñ Dobry Kocham Ciê", do którego klip nakrêci³ szef SP Records S³awek Pietrzak.

T.LOVE (www.t-love.pl)

Sk³ad:

Muniek Staszczyk - g³os Maciek Majchrzak - gitary Pawe³ Nazimek - bas Jarek Polak - bêbny Micha³ Marecki - klawisze

Dyskografia:

I hate rock'n'roll - 2006 Jeden z bardziej rock'n'rollowych albumów w dyskografii T.Love. Jest po³±czeniem wszystkiego co najlepsze w Prymitywie i Modelu 01 - mocno gitarowa p³yta z bardzo dobrymi tekstami. Do sklepów trafi³y 2 wersje p³yty - standardowa z 15 utworami oraz "Edycja specjalna" z 6 bonusowymi kawa³kami oraz p³yt± DVD z 3 filmami., 2004 T.Love - Przystanek Woodstock (zapis koncertu) - 2004, T.Live (sk³adanka koncertowa) - 2003, Superprodukcja (¦cie¿ka d¼wiêkowa do filmu) - 2003, 20 Lat T.Love (zbiór teledysków) - 2002 - zbiór wszystkich dotychczasowych dipów T.Love, plus tylko na DVD fragmenty wybranych koncertów i inne dodatki, Model 01 - 2001, Antyidol - 1999, BesT.Love (sk³adanka) - 1998, Ch³opaki nie p³acz± - 1997, Al Capone - 1996, Czêstochowa (T.Love Alternative) - 1995, Prymityw - 1994, I love You (sk³adanka koncertowa) - 1994, King - 1992, Dzieci rewolucji (sk³adanka) - 1992, Pocisk mi³oci - 1991, Wychowanie - 1989, Miejscowi - live (pierwszy oficjalny album T.Love) - 1988, Chamy id± (album nieoficjalny)-1985, Nasz Bubelon (album nieoficjalny) - 1984.

By³ luty '82, w Polsce panowa³ stan wojenny. Próby nowo powsta³ego zespo³u Teenage Love Alternative odbywa³y siê w wolno stoj±cej willi Darka Zaj±ca (Zaj±c), dziêki czemu nie by³o problemów z patrolami ZOMO. Poza Zaj±cem dobrze graj±cym na organach, nikt inny nie mia³ bli¿szej stycznoci z instrumentami. Zygmunt Staszczyk (Muniek) z raqi pewnego dowiadczenia wokalnego w grupie Atak przekszta³conej pó¼niej na Opozycje zaj±³ miejsce frontmana i basisty. Januszowi Konorowskiemu przypad³a gitara, a perkusja zrobiona z ksi±¿ek i zeszytów zosta³a dla Jacka Wudeckiego (S³onia).

Zespó³ koncertowa³ w czêstochowskich liceach a tak¿e w Domu Kultury na Stradomiu na tzw. Punk Arenie. Latem '82 odby³a siê sesja nagraniowa na koncert jarocinski, niestety zespó³ nie zakwalifikowa³ siê. Jesieni± Muniek zacz±³ studiowaæ polonistykê na Uniwersytecie Warszawskim, a S³oniu ekonomie w Krakowie. Próby nie mog³y ju¿ odbywaæ siê tak czêsto. Pierwszy p³atny koncert odby³ siê w listopadzie ' 82. Honorarium wynosi³o 400z³. plus nocleg w orbisowskim hotelu. Wiosn± % 83 odby³a siê kolejna sesja nagraniowa do Jarocina, tym razem zespó³ mia³ wiêcej szczê¶cia. Poza tym T.Love Alternative wygra³ festiwal w Malborku, dziêki czemu móg³ zagraæ koncert fina³owy. Koncert ten by³ niezwyk³y g³ównie dlatego, ¿e ch³opcy pojawili siê na nim w stanie nietrze¼wym, grupa musia³a byæ si³± usuwana ze sceny, jednak to przynios³o im jeszcze wiêcej fanów. Przed koncertem w Jarocinie '83 Muniek porzuci³ gitarê basow±, a jego miejsce zaj±³ pierwszy w zespole profesjonalny muzyk Jacek ¦liwiñski. W Jarocinie nie uda³o im siê zakwalifikowaæ do pierwszej dziesi±tki. Pod koniec roku doszed³ drugi gitarzysta - Wojtek Wierus; którego pó³ roku pó¼niej zast±pi³ Andrzej Zeñczewski. Latem 1984 T.Love wyst±pi³ na FAMIE w ¦winoujciu, po raz drugi na Festiwalu Nowej Fali w Toruniu i w Jarocinie, tylko ze tym razem poza konkursem.


W Jarocinie ' 84 zespó³ nagra³ swój pierwszy album - Nasz Babylon. W marcu 1985 zespó³ nagrywa³ w profesjonalnym studiu utwór Zabijanka na sk³adankê Tonpressu Jeszcze m³odsza generacja. Przy okazji za ³apówkê w ci±gu 5 godzin nagrali materia³ na swój drugi nieoficjalny album - Chamy id±.

Latem % 85 T.Love wyst±pi³ na dwóch du¿ych festiwalach - Rock w Opolu i Rock Arena w Poznaniu. Do Poznania w ogóle nie dojechali z powodu zatrzymania Muñka i S³onia przez MO za przewo¿enie zbyt du¿ej iloci alkoholu. Natomiast do Opola dotarli, ale w stanie nietrze¼wym. Byæ mo¿e w³anie dziêki tej akcji jeszcze tego roku zespó³ wyst±pi³ w roli gwiazdy w Jarocinie. W grudniu od zespo³u odszed³ Janusz Konorowski, a zast±pi³ go Rafa³ W³oczewski. W grudniu '87 T.Love Alternative oficjalnie zmienia nazwê na T.Love. Odchodzi S³oniu i zastêpuje go perkusista Kobranocki - Piotr Wysocki. Wiosn± V88 wydaj± pierwszy oficjalny album - Miejscowi - live. Latem koncertuj± razem z DAAB em w Zwi±zku Radzieckim. Rok po wydaniu Miejscowi - live ukazuje siê drugi oficjalny album - Wychowanie. W czerwcu * 89 T.Love zagra³ ostatni koncert w starym sk³adzie, ale ju¿ bez Andrzeja Zenczewskiego. Muniek wyje¿d¿a do Anglii, T.Love siê rozpada... Po powrocie Muñka zespó³ zawi±za³ siê na nowo w nowym sk³adzie. Ze starego T.Love pozosta³ tylko wokalista. Ju¿ pierwsza p³yta nowego zespo³u wydana w X91r. odnios³a wielki sukces. Album Pocisk mi³oci, a dok³adniej piosenka Warszawa osi±gnê³a szczyt ogólnopolskiej listy przebojów programu III Polskiego Radia.

Rok '92. Do sklepów trafia King, drugi album nowego T.Love, jeszcze lepsze piosenki, jeszcze wiêkszy sukces. ¦wietne teksty, a tak¿e niesamowita gitara Janka Benedka sprawia, i¿ ten album niektórzy fani wrêcz kochaj±. W ' 93 roku T.Love wyst±pi³ zarówno na festiwalach w Sopocie i Opolu, jak te¿ w ¯arnowcu i po raz pi±ty Jarocinie, gdzie by³ jedn± z g³ównych gwiazd koncertu fina³owego ogl±danego przez 18.000 osób. Rok pó¼niej po raz ostatni uleg³ zmianie sk³ad zespo³u. Odszed³ gitarzysta Benedek, któremu nie podoba³ siê obecny sk³ad. W tym samym roku zespó³ wyda³ sk³adankê I love You na której znalaz³o siê a¿ 19 (a na kasecie 16) piosenek. Nowymi utworami by³ Syn miasta oraz tytu³owa I love You. Pod koniec 1994r. do sklepów trafi³ jeszcze jeden album -Prymityw. Przez starych fanów zespo³u, Prymityw jest okrelany jako ostatni powiew punku w T.Love. Niestety kolejne p³yty zespo³u s± ju¿ nieco wolniejsze, mniej punkowe, a bardziej popowo-rockandrollowe. Latem *95r. zespó³ wyda³ jeszcze sk³adankê, a w³aciwie reedycje starych hitów z przed 10 lat - Czêstochowa 1982-85. Patrz±c z perspektywy czasu, jest to jakby po¿egnanie z punkiem. Kolejny rok przynosi kolejny album - Al Capone, mimo i¿ prawie nie przypomina starego T.Love, cieszy³ siê du¿ym uznaniem (wród nowych fanów). Wprowadza³ co zupe³nie innego, du¿e urozmaicenie instrumentalno - wokalne sprawi³o, ¿e Al Capone zyska³ wielu zwolenników. Rok 1997. Du¿y sukces Al Capone by³ pestk± w porównaniu z tym, co osi±gn±³ kolejny album -Ch³opaki nie p³acz±. Sukces tej p³yty jest mieszny z dwóch wzglêdów. Najwiêksz± aprobatê zyska³a piosenka, która znalaz³a siê na p³ycie dla ¿artu. Mowa tu o tytu³owej piosence, w której T.Love parodiuje boysband. Drug± spraw± jest sukces piosenki Jest super, jest to diametralnie inny utwór od tytu³owej, a jednak cieszy³ siê prawie tak samo du¿ym uznaniem jak Ch³opaki nie p³acz±. Mimo i¿ Jest super nie jest jakim tam banalnym utworkiem, wyra¿anie widaæ w nim t± lekko¶æ jak±T.Love chcia³ przekazaæ w ca³ym swym albumie. Jest to ironiczny utwór pe³en goryczy, z powodzeniem Muniek móg³by go zapiewaæ ciê¿kim, zachrypniêtym g³osem, tak jak np.: Pocisk mi³oci, jednak tak nie zrobi³... Rok po premierze Ch³opaki nie p³acz± do sklepów trafi³a sk³adanka Best.Love, na której znalaz³o siê 17 czo³owych piosenek, granych prawie na ka¿dym koncercie, plus 2 nowe. Album mia³ uwiadomiæ nowych fanów, ¿e T.Love to nie tylko Ch³opaki nie p³acz±, mia³ te¿ daæ zespo³owi trochê wiêcej czasu na nagranie nastêpnej p³yty. Dwunastym oficjalnym albumem T.Love jest Antyidol. P³yta zosta³a nagrana w Anglii, jej realizatorem by³ Niel Simons. T.Love nagrywa³ w studiu Protocol, gdzie swoje single nagrywali miêdzy innymi Biur, Suede czy Placebo. Antyidol wyró¿nia siê nieco ostrzejszym brzmieniem, jest mniej instrumentów jednak d¼wiêki s± bardziej zdecydowane. Teksty s± po prostu genialne. Mimo i¿ nie ma na niej zdecydowanych hitów, album nie odniós³ sukcesu komercyjnego, jest to p³yta, któr± naprawdê warto mieæ.

W listopadzie 2001 ukaza³ siê kolejny album - Model 01. Album ten niestety nie jest kontynuacj± Antyidola. Tym razem T.Love da³ swoim fanom jasno do zrozumienia - najwa¿niejszy jest sukces rynkowy. Do nagrania albumu zosta³o zaproszonych wielu dobrze znanych na scenie muzycznej goci, m.in. Kazik, Kayah, Fisz, Smolik... Modela promuje a¿ 5 singli, utwór "Nie, nie, nie" zosta³ uznany za piosenkê roku 2001, a T.Love grup± roku. Album uzyska³ te¿ status "Z³otej P³yty". W pa¼dzierniku 2002 zosta³a wydana reedycja 2 pierwszych albumów T.Love i 2 nagrañ podziemnych (w postaci bonusów) - Wychowanie razem z Nasz bubelon oraz Miejscowi Live razem z Chamy


id±. W Listopadzie odby³ siê koncert jubileuszowy z okazji 20-lecia istnienia T.Love przed którym odby³ siê najwiêkszy zlot fanów T.Love organizowany przez fanklub Teenage Love Alternative. W grudniu zosta³a wydana p³yta DVD i kaseta VHS ze wszystkimi teledyskami T.Love, dodatkowo na DVD znalaz³y siê fragmenty ró¿nych koncertów i inne dodatki. Na pocz±tku 2003 ukaza³a siê p³yta ze cie¿k± d¼wiêkow± do filmu Superprodukcja. T.Love nagra³ specjalnie na ni± 2 utwory. Dodatkowo na p³ycie znalaz³y siê 2 debiutanckie kawa³ki Jarka Polaka. We wrzeniu odby³y siê 2 wa¿ne koncerty - Punk Rock Later, na którym zespó³ wyst±pi³ w sk³adzie z przed 15 lat oraz koncert w Londynie. W tym samym miesi±cu ukaza³ siê singiel Polish boyfriend promuj±cy d³ugo oczekiwany koncertowy album T.Live, który na sklepowe pó³ki trafi³ 9-tego listopada. Na p³ycie znalaz³o siê 21 utworów z koncertu jubileuszowego w 2002r. oraz 3 nowe studyjne utwory. W roku 2004 zespó³ zagra³ po raz drugi na Przystanku Woodstock na którym nakrêci³ koncertowe DVD.Równie¿ w tym roku Muniek wyst±pi³ w 2 g³onych duetach... z Krzysztofem Krawczykiem oraz z hip-hopowym zespo³em Zipera. W maju 2004 zadebiutowa³ swoim solowym albumem perkusista T.Love - Sidney Polak, jego p³yta osi±gnê³a ogromny sukces. W pa¼dzierniku 2005 zespó³ wszed³ do studia nagraæ swój kolejny album. "I hate rock'n'roH" mia³ byæ powrotem do rock'n'rollowych korzeni, od których zespó³ mocno odst±pi³ na ostatniej studyjnej p³ycie (Model 01). Do wspó³pracy zostali zaproszeni byli muzycy T.Love - Janek Benedek, Andrzej Zeñczewski, Janusz Knorowski. W grudniu nak³adem Magie Records ukaza³a siê solowa p³yta gitarzysty - Jacka Perkowskiego. 24 marca 2006 d³ugo oczekiwana p³yta "I hate rock'n'roll" ujrza³a wiat³o dzienne. Dzieñ prêdzej koncertem w warszawskiej Stodole zespó³ rozpocz±³ du¿± trasê koncertow±, promuj±c± nowy album. Na tym koncercie mia³ te¿ miejsce kolejny zlot fanów zespo³u, organizowany przez fanklub Teenage Love Alternative. Kontakt: zespolt-love.pl, mened¿er - Katarzyna Przygoda, tel. +48 605 305 525, Bodek Celiñski, tel. +48 601 612 345

Jarocin Festiwal 2006 Sobota 19 sierpnia

16.00 - finalici z ma³ej sceny - laureat nagrody jury i nagrody publicznoci

18.00 BUNKIER (www.bunkier-punk.pl)

Sk³ad zespo³u:

Stary Kulik- voc,bass

Tulik (Osama) - gitara

Ivan- kaloryfer( kalafior-akordeon)

Dziki- bongosy,grzechoty,mlynki,vocal+wiedza historyczna,

zioooM - perkusja

Kapela  powsta³a  na  pocz±tku  lat 90-tych,  tworz±c tzw.  muzykê  punk.   Sk³ad  zespo³u  ulega³

wielokrotnie zmianom i z pierwotnego sk³adu zosta³ jedynie wokalista -stary Kulik .Zespó³ przez lata

swojej dzia³alnoci mia³ okazjê grywaæ na wielu imprezach takich jak: Jarocin, W.O.¦.P ( w wydaniu

punkowym miasta Kraków, tu pozdrowienia dla Krzeczowskiego) oraz wielu innych.

Bunkier, w swym pierwotnym sk³adzie, stara³ siê swoimi si³ami nagrywaæ i niezale¿nie wydawaæ

materia³ ( tu wielkie dziêki dla Falona), co czynimy w dalszym ci±gu. To, co robimy jest w naszym

mniemaniu form± wiadomej dzia³alnoci dziêki Temu, który JEST. Nie jestemy muzykami, staramy

siê graæ, i po prostu gramy, a muzyka jest dla nas form± przekazu, bo wci±¿ mamy wiele do

powiedzenia!!!

Materia³ zosta³ nagrany dziêki nieocenionej pomocy Marcina i Jego andergrand ziom studio (MdR-

Marcin damy Radê), oraz ¿yczliwoci i pomocy wielu przyjació³ (Kipiszek nie ma bata!).

Kontakt: Stary Kulik, tel. 667 334 056, e-mail: bunkier-punkbunkier-punk.pl

19.15 ACAPULCO

Sk³ad:

Konrad Wojcicki - piew,


Adam Martuzalski - bas,

Waldek Wojtkowiak - akordeon,

Kuba Martuzalski - bêbny,

Roman Zenker - gitara

Acapulco powsta³o na dwa tygodnie przed Jarocinem'86. Za³o¿y³o go dwóch by³ych cz³onków kaliskiej

Nataszy - Józef i Savana oraz gitarzysta jarociñskiej Paranoi - Fura. W czasie prób zrodzi³ siê

niebanalny pomys³ z akordeonem i tak do zespo³u doszed³ Waldi. Kapela znalaz³a siê w z³otej

dziesi±tce Jarocina" 86 obok takich zespo³ów jak: Kobranocka, Sztywny Pal Azji i Fort BS.

W tamtym  czasie  Acapulco   by³o  bardzo  ciekawym  zespo³em   punkowym,   nie  mówi±c wrêcz

dziwacznym. Otó¿ oprócz wspomnianego akordeonu, zespó³ nie mia³ w instrumentarium gitary

basowej. W 1986 roku zespó³ zaliczy³ równie¿ fina³ imprezy "Rock Na Oko³o Roku" odbywaj±cej siê w

Toruniu. W tym samym roku wydana zosta³a debiutancka kaseta "Kim Ty Jeste". Wystêpowali na

pó¼niejszych festiwalach jarociñskich  kolejno-1987,89x,91\  by w  1993  roku  zawiesiæ istnienie

wydaj±c kasetê podsumowuj±c± dzia³alno¶æ zespo³u .Nagranie nosi³o tytu³ "Dalej Od...". Dyskografie

grupy uzupe³nia "Beer & Fire" z 1989 roku. Acapulco znalaz³o siê równie¿ na wielu sk³adankach w

Europie Zachodniej i USA m.in. "MAI 68"i "Escape From Poogles Wood". Na pocz±tku 2005 roku grupa

wznawia dzia³alno¶æ koncertow± wystêpuj±c na Jarocin PRL Festiwal oraz promuj±c w ca³ej Polsce film

"Skansen Jarocin 2005".

Kontakt: Adam Martuzalski - tel. 691 823 296

20.15 PAWE£ KUKIZ I JEGO GO¦CIE

Trzeci dzieñ festiwalowy jest zwieñczeniem jarociñskiego festiwalu  i  powrotem do

dawnych. Po koncercie drugiej edycji Bis Listy, zespó³ Bunkier, potem laureat nagrody

publicznoci i nagrody jury z Ma³ej Sceny, po nich jarociñska kapela punkowa Acapulco,

a na koniec sta³y bywalec dobrych jarociñskich festiwali - Pawe³ Kukiz - zaprosi

zaprzyja¼nione kapele. Zagraj± kolejno:

Fort BS

Sexbomba

Proletaryat

Pawe³ Kukiz i Piersi

AyaRL

Ramona Rey

Emigranci

Janek Benedek

Made in Poland